حضور فعال چیگل در ۳۱ استان کشور

توسعه شبکه نمایندگی های چیگِل در ۳۱ استان کشور، چیگِل، این زیرساخت بزرگ نیازمند آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده است. بدین منظور چیگِل استراتژی " کیک کسب و کار را با دیگران بزرگ و تسهیم کن" انتخاب نموده است

 فرزانه دانشمند، رئیس هیات مدیره و مدیر برنامه های راهبردی چیگِل در گفتگو با اگزيم نيوز با اشاره به اهداف و برنامه های چیگِل برای توسعه شبکه نمایندگی های این زیرساخت تجارت الکترونیک در کشور گفت: مکان بازار اینترنتی چیگِل بر اساس مدل زنجیره تامین طراحی شده است. در تجارت الکترونیک چیِگِل تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا، مستقیماً کالاهایشان را در بستر چیگِل، بی واسطه بفروش می رسانند.

وي ادامه داد: زیرساخت تجارت الکترونیک چیگِل در واقع تمامی امکانات و قابلیت های لازم برای تبدیل تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی را برای ایشان فراهم می آورد و در واقع چیگِل، راه حل مهاجرت تمامی بنگاه های تولیدی و اصناف و فروشندگان کالا از روش سنتی به روش الکترونیکی با مدیریت خود ایشان است.

رئیس هیات مدیره و مدیر برنامه های راهبردی چیگِل اضافه كرد: بدین معنی که مدیریت اطلاعات کالا اعم از اطلاعات هویتی، ترویجی،تجاری، تکنولوژیکی و .. ، مدیریت انبارها، مدیریت روش حمل، مدیریت رهگیری و پیگیری سفارش ها، مدیریت درخواست های خرد و عمده، مدیریت بازخوردهای کاربران، مدیریت قیمت ها و مدیریت تخفیفات و پویش های تبلیغاتی، مدیریت ترجمه همزمان به بیست زبان زنده دنیا، مدیریت قیمت گذاری ارزی به 16 ارز جهان، مدیریت داشبرد و راهبری تجارت بر بستر اینترنت، مدیریت ایندکسینگ (نمایه سازی) کالاهای ایشان با کلمات کلیدی مختلف در موتورهای جستجوی جهانی و بسیاری از قابلیت های دیگر، در چیگِل تدارک دیده شده است تا ایشان بتوانند این مهاجرت گریز ناپذیر در عرصه تجارت سنتی را به بهترین شکل انجام دهند. چیگِل تجربه بالغ بر سه سال تحقیق و توسعه در زمینه بزرگترین مکان بازارهای جهان مانند ایبی، آمازون، راکوتن و علی بابا را پشتوانه توسعه این زیرساخت ارزشمند ملی قرار داده است.

دانشمند با اشاره به گستردگی فعالیت ها و کاربری های چیگِل، افزود: این زیرساخت بزرگ نیازمند آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده است. بدین منظور چیگِل استراتژی " کیک کسب و کار را با دیگران بزرگ و تسهیم کن" را انتخاب نموده است. استراتژی توسعه شبکه نمایندگان چیگِل در 31 استان کشور با  دو هدف استراتژیک زیر شکل گرفته است:

  1. اشتغال زایی و کارآفرینی از طریق ارایه خدمات ارزش افزوده به مخاطبین وسیع چیگِل

  2. حضور موثر، ارتباط مستقیم و مطابق با فرهنگ های بومی و منطقه ای مختلف کشورمان ایران با مخاطبین چیگِل و درک حداکثری از نیازها و انتظارات مخاطبین چیگِل در پهنه کشور جمهوری اسلامی ایران

وي تصريح كرد: وظایفی که چیگِل در راستای دو هدف فوق بر عهده نمایندگان گذاشته است به طور کلی مشتمل بر موارد ذیل است و بدیهی است، با ایجاد این شبکه بزرگ، غالباً درآمدهای حاصل از توسعه تجارت الکترونیک بر بستر چیگِل در هر استان و منطقه برای همان استان و منطقه ایجاد خواهد شد و بزرگ شدن کیک کسب و کار برای خانواده بزرگ چیگِل را در پی خواهد داشت. این هدف غایی ما است.

به گفته دانشمند چیگِل با حمایت مردم و بخش خصوصی بزرگ می شود و چیگِل منفعتش را در موفق ساختن بخش خصوصی اعم از نمایندگان، تولید کنندگان، عرضه کنندگان و البته مصرف کنندگان گرانقدر کالای ایرانی قرار داده است.

رئیس هیات مدیره و مدیر برنامه های راهبردی چیگِل، در خصوص وظایف اصلی نمایندگان چیگِل در کشور گفت: 

  • جذب تامین کنندگان کالای ایرانی از طریق برگزاری جلسات مستقیم، برگزاری سمینارها، ارایه بسته های تبلیغاتی، تبلیغات محیطی، رسانه ای و دیجیتال و تمامی روش های رایج، قانونی و عُرف بازاریابی

  • همکاری در برگزاری دوره های آموزشی برای تامین کنندگان کالاهای ایرانی

  • همکاری در عملیات سوریسنگ (منبع یابی) در پروژه های تجارت عمده خارجی بر بستر چیگِل

  • جمع آوری اطلاعات کالاها اعم از تصاویر، قیمت، انبارهای محصول و ثبت و به روز رسانی منظم اطلاعات کاتالوگ کالاهای تامین کننده بر بستر چیگِل به نحوی که اطلاعات موجودی کالا باید همواره به روز باشد و این امر در اثر به روز رسانی مستمر کانالوگ کالاها میسر است. این وظیفه نوعاً و ذاتاً جزو وظایف اصلی تامین کنندگان است اما در سالهای ابتدایی همکاری به منظور توسعه بازار و برندسازی، وظیفه مدیریت کاتالوگ راساً بر عهده کارگزار است.

  • همکاری در جذب مشتری خرید خرد داخلی و خرید خرد بین المللی و عمده بین المللی (b2c) .

  • همکاری در ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان. اعم از دریافت کالاهای احتمالی مرجوعی، پاسخگویی حضوری به مشتری که جهت وصول شکایت یا پیگیری مرسوله خریداری شده به محل کارگزار مراجعه نموده است، راهنمایی حضوری مشتری در خرید و هرگونه پشتیبانی معقول و متعارفی که منجر به ایجاد اعتماد و توسعه سطح رضایتمندی مشتریان می گردد.

 

کد خبر 22472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =