پذیرش گواهی نامه استاندارد ایران در بیش از ۱۰۰ کشور

جهانبخش سنجابی شیرازی با بیان اینکه گواهی نامه استاندارد ایران در بیش از ۱۰۰ کشور قابل پذیرش است گفت: امسال مراسم گرامیداشت روز ملی کیفیت ۳۰ آبان برگزار خواهد شد

به گزارش اگزيم نيوز جهانبخش سنجابی شیرازی در برنامه « روی خط بازار » رادیو اقتصاد افزود: در تقویم رسمی کشور 18 آبان به نام روز ملی کیفیت نامگذاری شده است. 
وی اظهار کرد : این مراسم به سبب تقارن با عزاداری اربعین حسینی (ع) ، 30 آبان برگزار و از برگزیدگان چهاردهمین دوره جایز ملی کیفیت نیز تقدیر می شود. 
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امسال رویکرد گرامیداشت روز ملی کیفیت معطوف به نظام آموزشی کشور بوده وبرای نخستین بار از برگزیدگان کیفیت در آموزش و مدارس برخوردار از نظام استقرار تضمین کیفیت با حضور وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این همایش قدردانی و همین طور جایزه بخشی کیفیت در آموزش و مدرسه نیز افتتاح خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه گواهی نامه استاندارد ایران در بیش از 100 کشور جهان قابل پذیرش است، افزود: سازمان جهانی استاندارد در عمل یک استراتژی یعنی «هر کالا یا محصولی یک آزمون در گستره جهانی » را به عنوان راهبرد اساسی خود مطرح کرده است.
سنجابی شیرازی گفت : مفهوم این استراتژی این است که نظام اعتبار بخشی ، آزمون و صدور گواهی در سازمان ملی استاندارد باید برخوردار از اعتبار جهانی باشد. 
وی ادامه داد: به طور طبیعی جهت گیری ها و استراتژی های سازمان ملی استاندارد در راستای همان راهبرد کلان سازمان جهانی استاندارد و حرکت در مسیری است که قابلیت پذیرش گواهی های صادره در حوزه کیفیت محصول و نتایج آزمون های استاندارد در گستره جهانی را پیدا کند. 
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت : خوشبختانه نظام های بین المللی برای این قضیه هم در سطح بین المللی و منطقه وجود دارد و برای اینکه گواهی های صادره نظام استاندارد سازی کشور مورد قبول سایر ممالک واقع شود چند گام اساسی باید برداشته شود.
سنجابی شیرازی اضافه کرد : باید نظام ردیابی اندازه گیری کمیت های اصلی را تا کسری از 10 به توان منفی 9 آن رقم یعنی هشت رقم اعشار ایجاد کنیم.
وی گفت: زیرساخت های نظام اندازه شناسی ملی باید به نحوی باشد که این قابلیت ردیابی را در کشور مستقر کند.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران افزود: خوشبختانه این افتخار نصیب کشور شده است و به همین دلیل گواهی کالیبراسیون و نظام اندازه شناسی ملی ایران قابلیت پذیرش در 100 کشور جهان را دارد و در آینده نه چندان دور در سطح 163 کشور عضو شورای مرکزی ایزو هم خواهد داشت.

کد خبر 22498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =