صادرات ۱۱.۳ میلیارد دلاری در ۳ ماه

خسروتاج: در سه ماهه شهریور، مهر و آبان، میزان صادرات کشور به ۱۱.۳ میلیارد دلار رسید که رشد صادرات در سه ماهه اخیر در مقایسه با دوره گذشته امیدار کننده است و انتظار داریم در ماه‌های آتی این رشد ادامه داشته باشد

بیست و یکمین سالروز ملی صادرات با هدف معرفی ،تجلیل و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان بوشهر با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، استاندار بوشهر و تعداد دیگری از مقامات و فعالین اقتصادی کشور در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج، با برشمردن اهداف روز ملی صادرات که در استان‌های مختلف کشور با هدف توسعه فرهنگ صادراتی در حال برگزاری است، ضمن برشمردن دلایل و عواملی که موجب رقابتی شدن محصولات تولیدی-صادراتی در کشور می‌گردد، جایگاه صنایع تولیدی در استان بوشهر را با نگاه رقابتی ارزیابی کرد و افزود: صنایع تولیدی در این استان عمدتا به مواد اولیه و آب های بین المللی برای حمل با کشتی نزدیک میباشد ، فلذا هزینه های لجستیک صادراتی در این استان پایین و قدرت رقابتی صادر کنندگان بالا خواهد بود . خسروتاج با برشمردن محاسن ارتباط  صنعت و دانشگاه آمادگی سازمان توسعه تجارت را در پشتیبانی مالی برای پروژه های تحقیقاتی منعقد فی ما بین صادر کنندگان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس را اعلام نمود .  

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برنامه‌های کوتاه مدت سازمان توسعه تجارت ایران در راستای توسعه صادرات،به اهمیت استفاده از ظرفیت های خالی بنگاه های تولیدی-صادراتی اشاره نمود و اظهار داشت:  باید سعی کنیم صنایع پتروشیمی کشور مشکل مواد اولیه نداشته باشند زیرا با نزدیک شدن به ظرفیت اسمی اینگونه واحدها میتوان انتظار افزایش تناژ میلیونی در امر صادرات را داشته باشیم . تکمیل و بهره برداری از ظرفیت های خالی بنگاه های تولیدی از جمله وظایفی است که سازمان در کوتاه مدت به دنبال افزایش بهره وری از آنهاست . 

خسروتاج با اشاره به آمار ۱۱/۳ میلیارد دلاری (یازده میلیارد و سیصد میلیون دلاری) صادرات در سه ماهه شهریور، مهر و آبان، گفت: رشد صادرات در سه ماهه اخیر در مقایسه با دوره گذشته امیدار کننده است و انتظار داریم در ماه‌های آتی این رشد ادامه داشته باشد و صادرکنندگان عملکرد موفقی را از صادرات در سال جاری به نمایش بگذارند . خسروتاج ضمن  اشاره به جایگاه کارگروه‌های توسعه صادراتی استانها در حل و فصل مشکلات سرراه صادرات، بخشی از عوامل اصلی در جزیره ای عمل کردن دستگاه ها و نهادها را ریشه در نظام آموزشی دانست که بایستی از سالهای اولیه نظام آموزشی کارگروهی تیمی را ملکه ذهن دانش آموزان قرار داد تا در مواجهه با اینگونه اقدامات انفرادی در سطح جامعه نباشیم. 

وی همچنین پیشنهاد نمود که با تشکیل هسته های فکری متشکل از دانشگاه ، فعالین اقتصادی استان، چهره های فرهنگی و صاحبنظران، محور توسعه استان  جدا از صنعت آبزیان، خرما، گردشگری، پتروشیمی و صنایع معدنی که تکیه بر مزیت های نسبی استان دارد، طراحی و اعلام شود .

کد خبر 22662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =