حذف ماليات یک در هزار از صادرات در سال آينده

مسعود خوانساري در مراسم تجليل از صادركنندگان نمونه خبر داد: خوشبختانه از سال آینده مالیات یک در هزار صادرات منتفی خواهد شد و در بحث شرکت در نمایشگاهها حتما امتیاز ویژه ای برای صادرکنندگان در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش اگزيم نيوز، خوانساری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران با اشاره به مشکلات موجود در حوزه صادرات گفت: جبران آفت های تحریم های طولانی سالها زمان لازم دارد. با وجود همه مشکلات تلاش فعالان حوزه تولید و صادرات جای قدردانی دارد

وی افزود: دولت بزرگ همواره در همه جای دنیا معضل بزرگی برای اقتصاد محسوب می شود.در واقع دولتی که تمام تلاش و توان خود را برای افزایش درآمدهای نفتی و مالیاتی و هزینه آن برای امورات جاری می کند کمتر مشکلات  بخش های دیگر اقتصاد را درک می کند.

خوانساری اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده شرایط بهتری برای فعالان اقتصادی خصوصا در بخش خصوصی فراهم شود.

وی از حذف مالیات یک در هزار از صادرات در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم شرایط مساعد تری را برای صادرات فراهم کنیم. خوشبختانه از سال آینده مالیات یک در هزار صادرات منتفی خواهد شد و در بحث شرکت در نمایشگاهها حتما امتیاز ویژه ای برای صادرکنندگان در نظر گرفته خواهد شد.

مقیمی استاندار تهران در ادامه مراسم تجليل از صادركنندگان نمونه گفت: مشکلات در اتاق گفتگو حل خواهد شد. مجموعه نظرات شما از طریق اتاق های بازرگانی و تشکلها مطرح شود. مسوولان مکلفند نظرات شما را بشنوند، جمع بندی کرده و برای حل آن چاره اندیشی کنند.

وي ادامه داد: شرایط خوبی برای مطرح کردن مشکلات فراهم است. اگر قوانین موجود برای رفع این مشکلات فراهم بود که از همان طریق پیگیری می شود. به نظر من شپرای گفتگو محمل خوبی برای این منظور است. یافتن راهکار و انعکاس آن به دولت قطعا نتیجه بخش خواهد بود و اگر قوانین نیاز به اصلاح داشته باشد حتمن لحاظ خواهد شد

به گفته وي اصل بر این است که صادرات رونق پیدا کند. تعهد ما 6 میلیارد و یکصد میلیارد دلار بوده که از آن عقب هستیم. زمان باقیمانده تا پایان سال میلادی فرصت اندکی است برای رسیدن به این تعهد و باید برای رسیدن به آن باید تلاش مضاعف کرد. 1.7 درصد در 8 ماهه اول سال عقب هستیم که باید حبران شود.

مقيمي اضافه كرد: امیدواریم با تلاش بیشتر تراز ما در کل کشور را در تجارت خارجی مثبت کنیم. با همفکری همه می توان صادرات را از واردات پیش انداخت

در پایان این مراسم آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان تهران برگزار شد.

به گزارش اگزيم نيوز در این مراسم که با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی برگزار شده است، برای اولین بار انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران به بخش خصوصی واگذار شده است. دمنده بستانچی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، مجید بازیان، تجارت آرمان پگاه ، مژگان خواجه هنگ پاکیزه، سیامک شهریاری بسته بندی خشکبار آرارات، حسن جودگی شیر پاستوریزه پگاه تهران،  احمدآقا صادقیان تک ماکارون، رضا عزیزیان،کاشی و سرامیک سینا، محمد عالمی پاکشو، مهدی علیخان زاده رنگ و رزین الوان، نیکپوی قاسملو محصولات پارس، سمیع سمیعی شرکت نیواد برزن، اسعد عزیزی شرکت نفت بهران، محمد عرب شرکت شیما کفش، سید علیرضا ابویی مهریزی، شرکت نورد لوله یاران، محسن قاسم جهرودی شرکت خودروسازی سایپا، رضا تقی زاده شرکت سایپا یدک موفق به دریافت لوح و تندیس صادرکننده برتر استان تهران در سال 96 شدند.

کارگروه انتخاب صادر کننده برتر استان تهران شرکت آرتا ویل تایر، چینی زرین و شرکت تکنوتک را شایسته تقدیر دانست.

کد خبر 22713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =