۴۸۷ میلیارد ریال تسهیلات برای دانش بنیان ها در ۹ ماه

عصر بیست و هفتم آذر ماه تفاهم نامه همکاری بين معاونت علمي و فنآوري رياست جمهوري و بانك توسعه صادرات ايران براي حمايت از ظرفيتهاي صادراتي شركتهاي دانش بنيان به امضا رسید

عصر بیست و هفتم آذر ماه تفاهم نامه همکاری بين معاونت علمي و فنآوري رياست جمهوري و بانك توسعه صادرات ايران براي حمايت از ظرفيتهاي صادراتي شركتهاي دانش بنيان به امضا رسید. به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز این نشست با حضور دکتر علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران و فعالین حوزه دانش بنیان در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست صالح آبادی با اشاره به اینکه مذاکرات و گفتگوها پیرامون همکاریهای دو جانبه از مدتی پیش بین بانک توسعه صادرات و معاونت آغاز شده، گفت: قبل از اینکه این تفاهم نامه به مرحله نهایی برسد عملا فرایند همکاری در بانک توسعه صادرات آغازشده بود.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز 487 میلیارد ریال تسهیلات صادراتی از منابع بانک به شرکت های دانش بنیان اعطا شده است و روند اعطای تسهیلات با امضای این تفاهم نامه تقویت خواهد شد.

صالح آبادی افزود: ظرف سه سال اخیر صندوق پژوهش و نوآوری شریف که با مشارکت بانک توسعه صادرات و دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته، حدود 450 میلیارد ریال منابع به شرکتهای دانش بنیان تخصیص داده است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: این بانک، شرکت های دانش بنیان صادراتی، اعم از شرکتهایی که صادرات دارند، کمک به زنجیره صادرات می کنند و یا ظرفیت صادراتی دارند را مورد حمایت قرار می دهد.

وی اظهار داشت: در این تفاهم نامه صدور ضمانت نامه، خدمات بانکی مختلف با نرخ های ترجیحی و تخفیف در کارمزدها در چارچوب قوانین بانک مرکزی (تا 30 درصد) و تسهیلات با نرخ 13.5 درصد با احتساب یارانه و کمتر، برای شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده است.

صالح آبادی اضافه کرد: همچنین پیرو این تفاهم نامه، بانک توسعه صادرات، ضمانت نامه صندوق های معتبری مانند صندوق پژوهش و نوآوری و صندوق نوآوری و شکوفایی را بعنوان تضمین خواهد پذیرفت. همچنین برگزاری نشست ها و دوره های مشترک برای آشنایی هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان با خدمات بانک توسعه صادرات اعم از مشاوره مفید خواهد بود و ما آمادگی داریم در این بخش با معاونت علمی  و فناوری رئیس جمهوری همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات به بیش از 100 فقره تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در طی 9 ماه اشاره کرد و گفت: همچنین بانک توسعه صادرات می تواند ساز و کار اعتبار خریدار را که منحصرا از طرف این بانک ارائه می شود را در قالب خط اعتباری ارزی( یورو) به شرکت های دانش بنیان تخصیص دهد.

 دکتر علی صالح آابادی اذعان داشت:بانک توسعه صادرات بعنوان بانکی که رسالت اصلی آن حمایت از صادرات است آمادگی دارد علاوه بر ایفای نقش خود در حوزه های دارای مزیت نسبی از جمله پتروشیمی، فولاد و...در حوزه دانش بنیان نیز تسهیلات، خدمات  بانکی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان را فراهم سازد.

کد خبر 22887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =