دستور ویژه برای رفع چالش های تجاری تهران-دوحه

وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در دوحه دیدار و راه های توسعه همکاری دریایی و بندری را بررسی کردند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، «جاسم بن سیف بن احمد السلیطی» در دیدار «محمد راستاد» معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران، بر رفع مشکلات احتمالی برای تسهیل تجارت میان 2 کشور تاکید کرد.
وی همچنین به همکاران خود در زیربخش های مختلف وزارتخانه دستور داد برای تسریع در انجام امور و پیگیری درخواست های خطوط کشتیرانی و بازرگانان ایرانی بکوشند.
در این نشست که با محور تسهیل تجارت دریایی از طریق توسعه مناسبات و همکاری‌های تخصصی بندری و دریایی میان 2کشور برگزار شد، رفع موانع و مشکلات موجود برای توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر، گسترش میزان مشارکت و سرمایه گذاری بخش های خصوصی برای ایجاد و توسعه صنعت لجستیک و حمل و نقل دریایی بررسی شد.
در این سفر هیات ایرانی از بندر «الرویس» بازدید و با مدیران بندر مذاکره کردند.
در این بازدید درباره ظرفیت‌های عملیاتی این بندر، شیوه عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای ایرانی، زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای آتی این بندر و همچنین حضور محصولات ایرانی در بازارچه مرزی رایزنی شد.
وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر اوایل آبان ماه به تهران سفر کرده بود. 
وی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد گفتمان منظم بین مسئولان 2کشور در حوزه حمل ونقل دریایی و بنادر گفت: به تصور من تحقق این موضوع باعث بررسی همه راهکارهای همکاری و تسهیل عملیات روند حمل و نقل و تجارت بین ایران و قطر می شود.
وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر استفاده بهینه از راهگذرهای موجود را ضروری دانست و گفت: ما می توانیم ضمن استفاده از تسهیلات بندر «حمد» که با 73 کشور و تا سال آینده با 130 کشور در ارتباط خواهد بود، این مساله را اجرایی خواهیم کرد.
وی بیان کرد: فعال‌سازی این خطوط و بندر حمد در خلیج فارس فرصت‌های بسیار زیادی را برای ما در زمینه حمل و نقل فراهم می کند و امید است در آینده به نقطه راهبردی در زمینه روابط تجاری 2کشور برسیم.

کد خبر 22991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =