ضرورت حرکت به سمت تولید صادرات محور

محسن کوهکن: تولید صادرات محور و رقابت پذیر نسخه شفابخش اقتصاد مملکت است بنابراین می طلبد تمامی مسئولان برای دستیابی به این هدف متعالی پای کار باشند و دست صنعتگران را به گرمی بفشارند

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: راه گذر از دولتی بودن صنعت به سمت مردمی و خصوصی هنوز بطور کامل در کشور طی نشده است.

به گزارش اگزیم نیوز محسن کوهکن افزود: هرچند به ظاهر سهم دولت در بخش های مختلف صنایع کشور کم شده اما هنوز سایه سنگین دولت روی تصمیم گیری ها این اجازه را نمی دهد که بخش مردمی و خصوصی با سازو کارهای مشخص خود در این عرصه ورود پیدا کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که صنایع داخلی امروز با مشکلات جدی مواجه هستند، اظهارداشت: تکنولوژی قدیمی و همواره نبودن مسیر نوسازی ماشین آلات از جمله چالش های اساسی صنعت کشور است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ورود به بازارهای بین المللی نیازمند تولید اقتصادی مبتنی بر کیفیت بالا و قیمت تمام شده پائین است.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف نوسازی صنایع و بهره گیری از فناوری های روز دنیا باید در دستور کار قرار گیرد.

کوهکن در ادامه وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر و همینطور عدم اجرای صحیح قوانین را از دیگر موانع جدی در بحث نوسازی صنایع دانست و اظهارداشت: در مجالس مختلف بصورت موضوعی اصلاحاتی در زمینه قوانین حاکم بر اقتصاد کشور صورت گرفته اما هنوز مجموعه این اصلاحات به عنوان تکه های یک پازل بستری را آماده نکرده که بحث نوسازی صنایع با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت کند.

وی همچنین تاکید کرد: موانع اساسی باید از سر راه نوسازی و بازسازی صنایع درایران برداشته تا زمینه تولید صادرات محور و رقابت پذیر در کشور فراهم شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای صنعتی و معدنی به عنوان مهمترین مقوله‌ای است که می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خام‌فروشی و کاهش هزینه‌های تولید، ارزش‌افزوده و بازارپسندی لازم را به کالاهای تولیدی ببخشد.

وی یادآورشد: تولید صادرات محور و رقابت پذیر نسخه شفابخش اقتصاد مملکت است بنابراین می طلبد تمامی مسئولان برای دستیابی به این هدف متعالی پای کار باشند و دست صنعتگران را به گرمی بفشارند.

کد خبر 23009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =