پیگیری سازمان توسعه تجارت برای رفع موانع صادرات شیشه

رئیس گروه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیگیری برای رفع موانع صادرات شیشه به کشورهای ترکیه و هند توسط این سازمان در دست انجام است

به گزارش اگزیم نیوز، الهه مکری روز یکشنبه در همایش میز کشوری شیشه که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، افزود: توسعه صادرات غیرنفتی ایران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری است . 
وی افزود:پیگیری رفع موانع صادرات شیشه به عنوان یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی در دستور کار است و امیدواریم شاهد توسعه صادرات شیشه ایران باشیم. 
رئیس انجمن شیشه ایران هم در این نشست گفت:به کمک دولت می توانیم به برخی از مشکلات فرا روی صنعت شیشه به ویژه در صادرات فائق آییم. 
ابراهیم عسکریان دماوندی گفت:در صورت عضویت ایران در اورآسیا ،صادرکنندگان ایرانی می توانند بدون پرداخت حقوق گمرکی قدرت رقابتی خود را در بازارهای منطقه حفظ کنند. 

80 درصد شیشه دارویی کشور در قزوین تولید می شود 


رئیس سازمان،صنعت،معدن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه گفت:استان قزوین با تولید 80 درصد شیشه دارویی کشور بالغ بر 10 هزار نفر را در این بخش مشغول کار کرده است. 
علی پرزحمت افزود: با توجه به وجود مواد اولیه معدنی غنی در استان قزوین از جمله سیلیس، قزوین یکی از قطب‌های صنعت شیشه در کشور است. 
وی افزود: اختصاص یارانه حمل و نقل برای صادرات شیشه جهت توسعه بازارهای هدف صادراتی از مهمترین راهکارهای توسعه صادرات است. 
پرزحمت ادامه داد: تمرکز بر بازار کشورهای آفریقایی، مذاکره با مقامات سیاسی و اقتصادی کشورهای هند و ترکیه جهت رفع موانع صادراتی شیشه ایران و اخذ تخفیفات تعرفه ای از سایر کشورها ، در توسعه صادرات این محصول موثر هستند. 
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: بالا بودن هزینه حمل و نقل شیشه و مصنوعات شیشه‌ای منجر شده شعاع صادرات این محصول محدود به کشورهای منطقه باشد. 
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین در خصوص صادرات شیشه کشور در سال گذشته ادامه داد: در سال 95، به 10 کشور شیشه و مصنوعات شیشه‌ای صادر شده است که از جمله این کشورها می‌توان به عراق، افغانستان، هند، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، پاکستان، قزاقستان، برزیل و سایر کشورها به وزن 664 هزار تن و ارزش 283 میلیون دلار اشاره کرد. 
در استان قزوین 20 واحد با ظرفیت یک میلیون و 100 هزار تن در حوزه شیشه فعالیت می کنند. 

کد خبر 23031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =