اعطای نشان و تندیس امین الضرب به ده کارآفرین برتر کشور

مسعود خوانساری: دومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب دوشنبه ۱۸ دی ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد

دومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب دوشنبه 18 دی ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد. مسعود خوانساری گفت: هدف از این همایش تقویت روحیه امید و کارآفرینی در جامعه است؛ بر خلاف نیاز جامعه شاهدیم که جو ناامیدی در فضای اقتصادی دامن زده می شود.

خوانساری افزود: ما فکر می کنیم در پس این کمبودها و مشکلات می توان با تقویت روحیه امیدواری و کارآفرینی در جامعه به نسل جوان کمک کرد.

وی با اشاره به تاسیس انجمن وکلای تجار توسط حاج محمد حسین امین الضرب گفت: ایجاد تشکل های صنفی مدیون تلاش های این تاجر کارآفرین بوده است که بیش از یک قرن پیش پایه های صنعت و تجارت این کشور را پایه ریزی کرد. او و فرزندانش را باید اولین نسل از فعالان اقتصادی مدرن و علاقه مند به توسعه اقتصاد ایران دانست که هرکدام با اقدامی پایه های استواری را در نهاد اقتصاد ایران بنا نهادند.

خوانساری در ادامه به چگونگی انتخاب افراد برای نشان و تندیس امین الضرب پرداخت و گفت: شیوه انتخاب کارآفرینان بدون هیچگونه اعمال نظر غیر تخصصی انجام گرفته است سال گذشته نیز افراد منتخب جزو بهترین های حوزه تجارت و کارآفرینی به شمار می آمدند.

رئیس اتاق بازرگانی از شاخص های 16 گانه انتخاب را برای دریافت نشان امین الضرب، حجم تجارت، کارافرینی و میزان صادرات را نام برد و گفت: بیش از 300 پبشنهاد به دبیر خانه این همایش رسید که طی آن داوران که از برگزیدگان بخش خصوصی هستند، به صورت رودررو جلساتی را برای انتخاب برگزار کردند.

 خوانساری از رونمایی کتاب زندگینامه  افراد منتخب در این همایش خبر داد و  گفت بناست جشنواره رسانه نیز در سال آینده برای رسانه های حوزه تجارت برگزار شود؛آمادگی ما برای این دوره بهتر از سال قبل است. امسال سعی کردیم زندگینامه کسانی که سال قبل نشان دریافت کردند را در قالب کتابی رونمایی کنیم. همچنین تمبری را به مناسبت صدوسی‌وچهارمین سالگرد اتاق بازرگانی ضرب کردیم.

روسای تشکل ها، مدیران شرکت های برتر کشورف هیات نمایندگان ادوار گذشته، تعدادی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران و جوانان موفق در عرصه استارت آپ و دانش بنیان در این مراسم حضور دارند. به 7 نفر از . ده منتخب این همایش نشان امین الضرب و به 3 نفر دیگر تندیس اهدا خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه افزود: تشکیل کلوپ امین الضرب برای منتخبین این همایش در برنامه های اتاق بازرگانی گنجانده شده است. بنا داریم اعضا این کلوپ بتوانند از امتیازات خاص برندگان این نشان استفاده کنند.

 وی در حاشیه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد واقعیت وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر گفت:  ما منکر مشکلات موجود نیستیم اگر ما هم در اتاق بازرگانی بگوییم که وضع خراب است، قوه قضاییه هم مرتب بگوید که وضعیت مناسب نیست یا اینکه بچه‌های بعضی از مسئولان در قاچاق نقش دارند، آن وقت جوانان چه امیدی خواهند داشت. ما در اتاق بازرگانی می‌خواهیم این را بگوییم که در عین مشکلات، می‌توان امید ایجاد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: البته ما نمی‌گوییم که نباید نقد صورت گیرد. مطالبه‌گری از دولت، مجلس و قوه قضاییه از ویژگی‌های اتاق بازرگانی است. البته فساد و مشکلات وجود دارد اما باید هم نکات منفی را مطرح کرد و هم نکات مثبت را. اگر بخواهیم فساد را در جامعه به حداقل برسانیم به جز شفافیت، راهی نداریم. در این صورت است که دستگاه قضایی هم می‌تواند به راحتی برخورد کند. امروز شبکه‌های اینترنتی بهترین راه برای شفافیت است.

خوانساری در ادامه خاطرنشان کرد: البته این شبکه‌ها از اشکالاتی هم برخوردار است اما مزایای آنها بیش از ایرادتشان است. بستن شبکه‌های اجتماعی هم راه‌حل درستی نیست و باید راهکاری برای آن بخش‌هایی که نکات منفی شبکه‌های مجازی است، پیدا کنیم. هر گونه تقابل با فضای مجازی مطمئنا به ضرر اقتصاد و اشتغال است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: سال گذشته عمدتا از پیشکسوتان صنعت تجارت تقدیر شد اما امسال در بخش کسب و کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها هم تقدیر خواهیم داشت. از جوانانی که فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه داشته‌اند، تقدیر خواهد شد.

 

کد خبر 23108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =