صدور کارت بازرگاني براي افراد واجد شرايط

حسين رياحي گفت: از اين پس ­­فقط­ ­­براي افرادي کارت بازرگاني صادر مي شود که شرايط دريافت آن را داشته باشند

مديرکل دفتر حقوقي سازمان مالياتي گفت: از اين پس ­­فقط­ ­­براي افرادي کارت بازرگاني صادر مي شود که شرايط دريافت آن را داشته باشند. حسين رياحي افزود: متأسفانه امروز يکي از چالش هاي جدي ما در حوزه مالياتي سوءاستفاده از کارت هاي بازرگاني است.

وي ادامه داد: گاهي کارت بازرگاني براي يک فرد روستايي که حتي سواد خواندن و نوشتن ندارد صادر مي شود و به اين شکل در نظام مالياتي مشکلاتي را بوجود مي آورد و حقوق دولت و مردم از بين مي رود.
مديرکل دفتر حقوقي سازمان مالياتي­ گفت: متأسفانه اين نوع دريافت کارت بازرگاني باعث مي شود ما نتوانيم به صورت عادلانه ماليات را وصول کنيم.

رياحي با اشاره به اينکه کارت هاي بازرگاني به موجب قوانين واردات و صادرات و آيين نامه هاي مربوطه قائم به شخص است­ افزود: به موجب اين آيين نامه­ ­­افرادي­که با داشتن شرايط، کارت بازرگاني را دريافت کردند حق واگذاري آن را به هر شکلي به فرد ديگري ندارند.

وي ادامه داد: متأسفانه در سال هاي اخير افرادي با اجير کردن افراد بي بضاعت براي آنها کارت بازرگاني گرفتند و با يک وکالت بلاعزل از اين کارت هاي بازرگاني براي ورود کالا به کشور نهايت استفاده را مي کنند.

رياحي گفت: سازمان امور مالياتي با توجه به اطلاعاتي که از گمرکات اتخاذ مي کند ماليات را به­ نام مالک کارت صادر مي کند­ و وقتي همکاران ما به صاحب­­کارت مراجعه مي کنند با افرادي مواجه مي شوند که اينها از نظر مالي در حد بسيار ضعيفي هستند و قادر به پرداخت ماليات خود نيستند.

وي افزود: با همکاري ها و هماهنگي هايي که با دستگاه قضايي و دستگاه نظارتي و انتظامي به عمل آمده اين افراد در حال شناسايي هستند و دستگاه قضايي در حال برخورد با اين سوءاستفاده کنندگان کارت هاي بازرگاني است.

مديرکل دفتر حقوقي سازمان مالياتي گفت: تعدادي از اين افراد تحت تعقيب قضايي قرار گرفتند و اتاق هاي بازرگاني و صنعت و معدن و تجارت در استان ها قول همکاري هاي جدي درخصوص پايش اين کارت هاي بازرگاني را دادند و اين کارت ها بايد فقط­­­ براي افرادي صادر شود که شرايط دريافت کارت هاي بازرگانی را داشته باشند.

 

منبع: صداوسيما

کد خبر 23112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =