به جاي ترويج روحيه نااميدي بايد از ظرفيت ها بهره برد

محمود حجتي: متاسفانه امروزظرفیت‌های پیرامون را اصلا نمی‌بینیم چه برسد به اینکه از آن ظرفیت ها استفاده کنیم، اشاعه روحیه ضعف و ناامیدی پذیرفته نیست، آنقدر ظرفیت نهفته و جای کار وجود دارد که می توان به آینده امیدوار بود

به گزارش اگزيم نيوز، محمود حجتی امروز در دومین مراسم اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر در تالار وحدت، گفت:  امروز همه گرد هم آمده‌ایم که از خلاقیت ها و تلاش بزرگ مردانی که در گوشه کنار کشور و تاریخ کشور منشا خیرات و اثرات بوده‌اند، تجلیل کنیم که یکی از  شاخص ترین  نمونه ها  محمد حسن امین الضرب است. ضروری است که از این بزرگمردان تقدیر کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در گذشته ما پشتکارهای فراوانی را از طرف فعالان حوزه های مختلف شاهد بودیم و این طور نبوده که یک شبه بخواهند نتیجه کار خود را ببینند، ما امروز دنباله راه و مسیر آنها هستیم. آنها توانسته اند پس ما هم می توانیم. معتقدم ظرفیت هایی که در وجود انسان نهاده شده حد و حصر ندارد و خیلی کارها می‌توانیم انجام دهیم که نمی‌کنیم و ممکن است این انجام ندادن‌ها از جهل و یا خستگی باشد اما اشاعه روحیه ضعف و ناامیدی پذیرفته نیست.

حجتی گفت متاسفانه امروزظرفیت‌های پیرامون را اصلا نمی‌بینیم چه برسد به اینکه از آن ظرفیت ها استفاده کنیم و در این شرایط بعضی وقت ها آیه یاس می خوانیم که چرا دیگران این گونه هستند و ما نیستیم، آنقدر ظرفیت نهفته و جای کار  وجود دارد که می توان به آینده امیدوار بود. در حوزه کشاورزی با وجود کم آبی، سطح زیر کشت نیشکر در این روزها که نصف دهه هفتاد و تولید آن دو برابر شده و به مراتب  آب به کمتر و سطح زیر کشت کمتری به کار رفته است.

وزیر جهاد کشاورزی به ظرفیت های داخل دریا و سواحل اشاره کرد و افزود: در تولید میگو که در محروم ترین مناطق کشور پرورش می یابد در 4 سال گذشته از تولید 12 هزار تن به 30 هزار تن دست پیدا کرده ایم  و بازارهای خوبی هم برای آن یافته‌ایم. 

حجتی گفت : هر جایی که اصرار و پافشاری بر انجام کار داشته باشیم با بهره گیری از ظرفیت هایی زیاد و توانایی های بالقوه خود وبا ایده گرفتن از گذشتگان می‌توانیم آن را به منصه ظهور و عمل برسانیم. نباید به دلیل تنبلی و سستی از الطاف خداوند ناامید شویم همانطور که گذشتگان ما از کمبودها نمی گفتند و تلاش خود را بیشتر می کردند.

کد خبر 23146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =