قیمت زغال سنگ ۱۳ درصد افزایش یافت

سعید صمدی با بیان اینکه در حال حاضر هر تن زغال سنگ با قیمت ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: در جلسه اخیر وزیر صنعت با فعالان زغال سنگ قیمت هر تن زغال سنگ در سال ۹۶ با تأخیر ۹ ماهه ۱۳ درصد افزایش یافت

سعید صمدی در خصوص جلسه اخیر فعالان زغال سنگ با وزیر صنعت که به منظور بررسی مشکلات صنعت زغال سنگ برگزار شده بود، اظهار داشت: در این جلسه مباحث مختلفی در مورد صنعت زغال سنگ عنوان و در نهایت قرار شد با تأخیر چند 9 ماهه قیمت زغال سنگ برای سال 96 تعیین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر تن زغال سنگ با قیمت 450 هزار تومان به فروش می‌رسد، افزود:  در این جلسه فعالان زغال سنگ معتقد به افزایش قیمت ها بودند اما مسئولان ذوب آهن بر کیفیت زغال سنگ های داخلی اعتراض داشته و فاصله کیفیت آن را با زغال‌های بین المللی بیش از 40 درصد می دانستند. از طرف دیگر تولیدکنندگان زغال سنگ با رد این موضوع اختلاف کیفیت را فقط 15 درصد عنوان کردند.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران اضافه کرد: در پایان این جلسه قرار شد قیمت هر تن زغال سنگ در سال 96 با رشد 13 درصدی 510 هزار تن شود.

صمدی با بیان اینکه براساس توافقات قیمت جدید زغال سنگ از اول مهرماه امسال اجرایی می شود، افزود: ذوب آهن می بایست پرداخت مطالبات زغال سنگی ها را در مهر ماه امسال براساس قیمت های جدید پرداخت کند.

 

منبع: تسنيم

کد خبر 23220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =