ابطال هزار و ۶۷۶ کارت بازرگانی در کشور

خسروتاج از ابطال هزار و ۶۷۶ کارت بازرگانی در دو سال اخیر در کشور خبرداد

به گزارش اگزيم نيوز، مجتبي خسروتاج با اشاره به وجود 20 هزار کارت فعال بازرگاني در ايران افزود: سال گذشته 964 و از ابتداي امسال تاکنون 712 کارت بازرگاني در سراسر کشور مسدود شده است. 
وي با تاکيد بر عمليات پايش و غربالگري کارت‌هاي بازرگاني از سوي سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌هاي بازرگاني استان‌ها گفت: بر اساس اين مکانيزم کارت‌هاي فاقد ضوابط مندرج در آئين نامه دولت از چرخه فعاليت‌هاي تجاري خارج مي‌شوند. 
عضو هيئت نمايندگان اتاق ايران گفت: نبود نظارت کافي و بي‌ دقتي در زمان صدور کارت‌هاي بازرگاني در دو دهه گذشته بيش از ساير عوامل منجر به سوء استفاده از اين کارت‌ها در کشور شده است. 
خسروتاج افزود: صدور کارت‌هاي بازرگاني منوط به شرايط لازم از جمله تائيد فرد متقاضي از سوي دو نفر فعال اقتصادي باتجربه، داشتن دفتر و محل کسب و کار، ارائه سوء پيشينه و نداشتن سابقه کيفري است. 
وي با بيان اينکه در حال حاضر قانون، تشکيل پرونده براي صدور کارت‌هاي بازرگاني را بر عهده اتاق‌هاي بازرگاني گذاشته است 
اضافه کرد: در دوره‌اي اين مهم به صورت متمرکز در تهران انجام مي‌شد اما اکنون به صورت غيرمتمرکز در سطح استان‌ها انجام مي‌شود. 
رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اينکه کارت‌هاي بازرگاني براي تجارت خارجي صادر مي‌شود، افزود: افراد علاقمند به فعاليت در اين حوزه بايد از مقررات صادرات و واردات مطلع و همينطور از ضوابط مترتب در امر تجارت آگاهي کامل داشته باشند. 
خسروتاج با اشاره به اينکه تجارت خارجي مي‌تواند يکي از رشته‌هاي اشتغالزا در کشور باشد، گفت: اگر افراد بصورت حرفه‌اي در اين رشته وارد شوند مي‌توانند به توسعه تجارت مملکت کمک شايان توجهي کنند.

کد خبر 23222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =