رشد ۱۳۸ درصدی اعطای تسهیلات به فعالین اقتصادی کرمانشاه

بانک توسعه صادرات کرمانشاه در اعطای تسهیلات نسبت به سال گذشته ۱۳۸ درصد رشد را تجربه کرده و رتبه اول را در بین بانک های استان در جذب منابع صندوق توسعه ملی به خود اختصاص داده است

یوسف حیاتی، رئیس بانک توسعه صادرات کرمانشاه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: این شعبه افتخار دارد عهده دار عاملیت طرح توسعه فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی واحد اوره و آمونیاک کرمانشاه به مبلغ 287 میلیون دلار است.

وی افزود: بانک توسعه صادرات کرمانشاه در اعطای تسهیلات نسبت به سال گذشته 138 درصد رشد را تجربه کرده و رتبه اول را در بین بانک های استان در جذب منابع صندوق توسعه ملی به خود اختصاص داده است.

رئیس بانک توسعه صادرات کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های انجام گرفته توسط همکاران بخش حقوقی، مطالبات غیرجاری این شعبه کاهش یافته و هم اکنون نسبت معوقات به تسهیلات پرداختی شعبه 0.4 درصد است.

وی مبلغ تسهیلات اعطایی از منابع تلفیقی (بانک و صندوق توسعه ملی)، 2 هزار و 182 میلیارد و 65 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تسهیلات ارزی این شعبه 997 هزار و 500 یورو بوده است و در مجموع 2 هزار و 217میلیارد و 180 میلیون و 203 هزار ریال تسهیلات ارزی و ریالی به تولید کنندگان و صادرکنندگان استان اعطا کرده است.

 به گزارش اگزیم نیوز، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ، در 9 ماهه اول سال جاری گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است  و طی این مدت 670 میلیون و 913 هزار و 860 دلار کالا با وزن یک میلیون و 839 هزار و 729 تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
از جمله فرصت های سرمایه گذاری در استان، کردیدور گردشگری طاق بستان-بیستون، تاسیس هواپیمایی، شهرک صنایع دستی و مجتمع های تفریحی مختلف مس توان نام برد. همچنین دولت با تخصیص معافیت مالیاتی ۵ ساله در مناطق توسعه یافته و معافیت ۱۰ ساله در منتطق کمتر توسعه بافته، واگذاری زمین با معرفی اداره کل، اخذ عوارض ناشی از ساخت و ساز به صورت اقساط و تامین زیرساخت برای تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی و سایر تخفیف ها و معافیت های مالیلتی و گمرکی از رشد صنایع و واحدهای تولیدی در این استان حمایت می کند.

کد خبر 23438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =