۱۰ ميليارد دلار حاصل حجم تجارت ایران و ترکیه

حميد زادبوم از رشد تجارت بين دو كشور ايران و تركيه خبر داد و گفت: حجم تجارت اين دو كشور در سال ۲۰۱۷ معادل ۱۰ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار بوده است

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در تركيه از رشد تجارت بين دو كشور ايران و تركيه خبر داد و گفت: حجم تجارت اين دو كشور در سال 2017 معادل 10 ميليارد و 700 ميليون دلار بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، حميد زادبوم رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در نشست رايزنان بازرگاني آسيا، كه در تركيه برگزار شده بود اظهار كرد: همكاري‌هاي بين‌المللي و دو جانبه بين كشورهاي آسيا مي‌تواند راه هاي دشوار بحران‌هاي اقتصادي را هموار سازد.

وي با بيان اين كه تركيه يكي از مهمترين كشورهاي هدف ايران است ادامه داد: رشد فزاينده تجارت تركيه با كشورهاي آسيايي منجر شده تا صادرات تركيه به اين كشورها در سال 2017 با 13.7 درصد رشد به 46.6 ميليارد دلار برسد. همچنين واردات تركيه از آسيا با 13.1 درصد رشد به 76.9 ميليارد دلار رسيده است.

زادبوم در بخش ديگري از سخنانش اذعان كرد: ايران آمادگي كامل براي تبادل هيات هاي تجاري و اقتصادي با تركيه و ساير كشورهاي آسيايي را دارد.

گفتني است، رايزنان بازرگاني و اقتصادي از كشورهاي جمهوري اسلامي ايران، ژاپن، افغانستان، تايوان، ازبكستان، كره جنوبى، تاجيكستان، ويتنام، تايلند، مالزى، مغولستان، اندونزى، قزاقستان، برونئى، آذربايجان، هند و بنگلادش كه در اين نشست كه به ميزباني تركيه برگزار شده بود حضور داشتند و به تشريح روابط خود با تركيه پرداختند.

کد خبر 23554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =