۹۰ درصد پیشرفت در اجرای فاز یک پتروشیمی بوشهر

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات: فاز یک پتروشیمی بوشهر، از طرح های تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات، بعنوان یکی از بزرگترین طرح های پتروشیمی در حال اجرای کشور است که فاز یک آن تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم در شش ماهه اول سال آینده به مرحله بهره برداری تجاری برسد.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: فاز یک پتروشیمی بوشهر، از طرح های تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات، بعنوان یکی از بزرگترین طرح های پتروشیمی در حال اجرای کشور  است که فاز یک آن تا 90 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم در شش ماهه اول سال آینده به مرحله بهره برداری تجاری برسد.

رضا ساعدی فر اعلام کرد: طرح پتروشیمی بوشهر با اعتباری معادل 2.2 میلیارد یورو به صورت سندیکایی با مشارکت 50 درصدی بانک توسعه صادرات و 50 درصدی بانک صنعت و معدن و بهره گیری از خط اعتباری چین که عاملیت آن با بانک توسعه صادرات ایران است، تامین مالی شده است.

وی هدف از احداث مجتمع پتروشیمی بوشهر را حمایت از تولید داخل و صادرات محصولات پتروشیمی و ارز آوری عنوان کرد و گفت: فاز یک  این طرح شامل شیرین سازی گاز و بازیابی اتان و متانول است. ساعدی فر خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات در راستای اهداف از پیش تعریف شده خود در حوزه تامین مالی پروژه های صادرات محور در ده ماهه نخست سال جاری در بسیاری از طرح ها فراتر از اهداف پیش بینی شده گام برداشته است.

وی همچنین افزود: اوایل سال 96، طرح پتروشیمی کردستان از طرح های مهم و بزرگ تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات با مشارکت بانک های تجارت،صادرات و ملت به بهره برداری رسید.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات گفت: بانک توسعه صادرات بعنوان بانک عامل از حساب ذخیره ارزی و منابع بانکهای یادشده در این طرح راهبردی و مهم استفاده کرده است.

ساعدی فر در ادامه به طرح توسعه بندر چابهار اشاره کرد و اظهار داشت: فاز یک این طرح، پاییز سال جاری با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید؛ این طرح موجب افزایش ظرفیت ترانزیت کشور به خصوص با همسایه های شرقی و شمال شرقی کشور خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد طرح کک طبس نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. این طرح نیز از طرح های مهم اقتصادی کشور است که در منطقه محروم و کمتر برخوردار طبس قرار دارد.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات اذعان داشت: طرح های مختلف دیگری از طرح های تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران در دست اقدام هست که مراحل اجرایی خود را جلوتر از برنامه تعیین شده پشت سر می گذرانند.

ساعدی فر در ادامه این گفتگو  کل مانده تسهیلات بانک را تا پایان دی ماه 96رقمی معادل 221 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بانک توسعه صادرات در مقایسه با سال قبل در بخش تسهیلات اعطایی در مقایسه با سال قبل در همین مدت 29 درصد رشد را تجربه کرده است.

وی بیان داشت: حجم تسهیلات ریالی ارائه شده تا پایان دی ماه سال جاری  32 هزار و 300 میلیارد ریال و تسهیلات ارزی 441 میلیون دلار که در مجموع معادل ریالی تسهیلات اعطا شده از سوی بانک توسعه صادرات ایران 48 هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل در همین مدت 11 هزار میلیارد ریال، افزایش داشته است.   

 

 

 

کد خبر 23558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =