اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده

لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مراحل نهایی بررسی قرار دارد و تقریبا رو به اتمام است و چنانچه صحن علنی موافقت کند این قانون را جزء اصل ۸۵ می آوریم تا به مدت ۲ تا ۳ سال دیگر تمدید شود و با اصلاحاتی که انجام می شود کمکی به فعالان اقتصادی خواهد بود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس رو به اتمام است. محمدرضا پورابراهیمی داورانی افزود: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مراحل نهایی بررسی قرار دارد و تقریبا رو به اتمام است و چنانچه صحن علنی موافقت کند این قانون را جزء اصل ۸۵ می آوریم تا به مدت ۲ تا ۳ سال دیگر تمدید شود و با اصلاحاتی که انجام می شود کمکی به فعالان اقتصادی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر این قانون در اصل ۸۵ نیز رای نیاورد، از ابتدای سال ۹۷ در یک بازه زمانی۲ ماهه بعد از بررسی نهایی قانون مالیات بر ارزش افزوده را به صحن علنی خواهیم آورد تا در زمان مقرر به تصویب برسد. پور ابراهیمی گفت: ضریب مالیاتی طلا فروشان در قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید اصلاح خواهد شد و پیشنهاد دولت کاهش ۹ درصد به ۳ درصد بوده و کاهش ضریب مالیاتی در این قانون خواهیم داشت.

ضرایب مالیاتی بسته به نوع کالا شامل تخفیف مالیاتی و یا معافیت مالیاتی خواهند شد و یا برخی از کالاها نرخ شان همان ۹ درصد باقی خواهند ماند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری در خصوص لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با لحاظ کردن گزارش های کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه های تخصصی، انجام می شود.

پورابراهیمی داورانی افزود: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در راستای کمک به فعالان اقتصادی کشور است چرا که در سال های گذشته در خصوص این موضوع دغدغه های زیادی داشته اند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بندهایی از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که در خصوص تعاریف حوزه دامنه شمول مالیات ارزش افزوده در اقتصاد کشور است، مورد بررسی اعضای کمیسیون اقتصادی قرار گرفته است.

کد خبر 23808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =