امضا ده سند همکاری با عراق

در پی سفر هیات تجاری و سیاسی بلند پایه ایرانی عراق، امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه ده سند همکاری بین ایران و عراق به امضا خواهد رسید که در حوزه های مختلف تجارت، صنعت، خدمات فنی و مهندسی و گمرک است

 در پی سفر هیات تجاری و سیاسی بلند پایه ایرانی عراق،  امروز چهارشنبه 16 اسفند ماه ده سند همکاری بین ایران و عراق به امضا خواهد رسید که در حوزه های مختلف تجرت، صنعت، خدمات فنی و مهندسی، گمرک است.

به گزارش اگزیم نیوز رئیس اتاق بازرگانی ایران قبل از این سفر اعلام کرد: عراق از شرکای اقتصادی مهم ایران محسوب می شود و ظرفیت های قابل توجهی بین دو کشور برای ارتقا مناسبات اقتصادی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران حمل و نقل، استاندارد، تعدد قوانین  و مباحث تعرفه ای را از مهمترین حوزه های بحث  در سفر به عراق عنوان کرد وگفت با توجه به شرایط ژئواکونومیک ما با عراق ضروری است به سمت تجارت آزاد حرکت کنیم.

 به گفته شافعی عدم قرارداد  تعرفه ترجیحی مناسب به ضرر دو کشور خواهد بود؛ امید است دستاوردهای این سفر به ارتقا سطح مناسبات اقتصادی دو کشور بیانجامد

امیرشاهی رایزن مطبوعاتی ایران در عراق در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: در جریان این رایزنی‌های انجام شده در این سفر امروز چهارشنبه 16 اسفند ماه  10 سند اقتصادی و تجاری در حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حیدر العبادی نخست وزیر عراق به امضا خواهد رسید.

 به گزارش اگزیم نیوز در جریان این سفر محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه،  عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، ولی اله رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی دیگر از مسئولان معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می کنند و جهانگیری در روز پنجشنبه در دومین روز سفر خود به عراق با رئیس مجلس و همچنین رئیس‌جمهور این کشور دیدار و رایزنی می‌کند.

 سفر رئیس اتاق بازرگانی  به دعوت جعفر رسول حمدانی رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق صورت گرفت گفتنی است محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران نیز در راس یک هیات بزرگ تجاری و صنعتی از روز دوشنبه در عراق بسر می برد

کد خبر 23841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =