امضای ۱۲ سند همکاری بین ایران و آذربایجان

یکی از مهمترین این اسناد، امضای سند سرمایه گذاری مشترک ایران و آذربایجان است که بر این اساس راه آهن رشت - آستارا با سرمایه گذاری مشترک دو کشور احداث می شود

«مسعود کرباسیان» روز سه شنبه در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: پس از مراسم افتتاحیه، گروه های کاری تشکیل می شود.
وی افزود: کمیته اقتصادی، تجاری، بانکی، کمیته حمل و نقل و ارتباطات، کمیته انرژی، آب و محیط زیست، کشاورزی، علمی و تحقیقات چهار کمیته ای است که در جریان برگزاری این اجلاس، تشکیل می شود.
وزیر اقتصاد یادآور شد که همکاری بانکی مورد توجه رئیسان جمهوری دو کشور است و می خواهیم این کار به نتیجه نهایی برسد.
کرباسیان با بیان اینکه در پایان نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان 12 سند همکاری امضا خواهد شد، بیان کرد: یکی از مهمترین این اسناد، امضای سند سرمایه گذاری مشترک ایران و آذربایجان است که بر این اساس راه آهن رشت - آستارا با سرمایه گذاری مشترک دو کشور احداث می شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: تامین مالی برای این مسیر ریلی با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری از جانب ایران و همچنین سرمایه گذاری متقابل جمهوری آذربایجان به همین میزان (500 میلیون دلار) تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح معاوضه نفتی و گازی (سوآپ) از دیگر اسناد مهمی است که در این نشست به امضاء می رسد، اضافه کرد: این قراردادها پس از تعطیلات نوروزی با سفر رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان، نهایی خواهند شد.

«شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز گفت: تهران و باکو به دلیل همزیستی در منطقه، دارای اشتراکات دینی و آداب و رسوم هستند و یکی از آنها، عید نوروز است.
وی افزود: در چهارسال گذشته روابط دو کشور توسعه یافته و نتایج خوبی حاصل شده است که از آن جمله می توان به ١٠ دیدار رئیسان جمهوری دو کشور اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان امروز با حضور «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، در وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز شد و فردا (چهارشنبه) با امضای سند همکاری اقتصادی دو کشور به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 23913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =