رعایت قوانین تجاری چین راهکار ممانعت از چالش های بانکی

به گفته عسگر اولادی کسی می تواند در چین صادرات انجام دهد که دارای پرونده مالیاتی باشد؛ عده ای با ویزای توریستی و دانشجویی اقدام به تجارت می کند که این اقدام در چین غیرقانونی بوده و منجر به بسته شدن حساب بانکی این افراد می شود.

 با وجود فضای باز اقتصادی و سهولت حضور در بازارچین برای فعالین اقتصادی در سطوح مختلف اعم از تجارت های خرد و کلان، بسته شدن گاه و بیگاه حساب کاربران ایرانی در بانک های چین موضوعی است که در چند سال اخیر مکرر مطرح می شود. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین دلایل مختلفی را در اینباره مطرح می کند که مهمترین آن الزام پایبندی فعالین اقتصادی به قوانین تجارت در این کشور است.

اسداله عسگر اولادی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز در این رابطه  گفت: کسی می تواند در چین صادرات انجام دهد که دارای پرونده مالیاتی باشد؛ عده ای با ویزای توریستی و دانشجویی اقدام به تجارت می کنند که این اقدام در چین غیرقانونی بوده و منجر به بسته شدن حساب بانکی این افراد می شود.

وی افزود: دانشجویانی که همزمان با تحصیل بدون کسب مجوز از اداره دارایی، کار تجارت انجام می دهند نیز مشمول بسته شدن حساب بانکی می شوند اما کسانی که مجوزهای لازم را در این رابطه اخذ کرده اند و طبق قوانین کشور چین مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند مشکلی برای فعالیت تجاری در این کشور نخواهند داشت.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین خاطرنشان کرد: چین مشکلی با فعالین اقتصادی ندارد و حتی جایزه صادراتی نیز به صادرکنندگان کالای چینی پرداخت می کند اما این در صورتی امکان پذیر است که مشخصاتش در پرونده های مالیاتی این کشور ثبت شده باشد.

عسگر اولادی اذعان داشت: پول نامعقولی که بیش از نیاز فرد، از ایران یا هرجای دنیا به بهانه تجارت وارد حساب یک دانشجو و یا توریست می شود، در مسیر پولشویی قرار دارد و کشور چین به دلیل مبارزه با پولشویی و بر اساس قانون تنها با قید اخذ مجوزهای لازم  اجازه فعالیت تجاری را به افرادی از این دست اعطا می کند.

این فعال اقتصادی سخت گیری های چین را در این رابطه بیشتر مرتبط با موضوع مالیات دانست و گفت: کسانی که در این رابطه به مشکل برخورده اند با مراجعه به اتاق مشترک ایران و چین می تواند راهنمایی های لازم را برای تجارت با ویزای گردشگری و دانشجویی دریافت کند.

 

کد خبر 23948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =