درآمد‌ ۲۱۵۰۰ میلیارد تومانی گمرک

رئیس کل گمرک ایران : درآمدهای گمرکی از محل حقوق ورودی کالاها، حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از گمرک ایران، فرود عسگری تاکید کرد: درآمدهای گمرکی مربوط به دو بخش نقدی و ضمانت ها می شود.
معاون وزیر اقتصاد گفت: درآمدهای وصول شده در بخش حقوق ورودی کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵ درصد رشد دارد.
این میزان درآمدهای گمرکی علاوه بر درآمدهای وصولی گمرک از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهاست که با تلاش و زحمات شبانه روزی کارکنان گمرک، وصول و به خزانه واریز شده است و شاهد افزایش چشمگیر درآمدهای وصولی گمرک از محل عوارض و مالیات برارزش افزوده واردات نیز طی مدت یاد شده بوده ایم.
گمرک ایران پیش از این هم اعلام کرده است: همه کالاهای وارداتی به گمرکات سراسر کشور به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کنترل می شود.
هم اکنون اطلاعات کالاهایی که به کشور وارد می شود به صورت هوشمند با بارنامه الکترونیک، اظهارنامه الکترونیک، سند الکترونیک، عدل بندی الکترونیک، گواهی مبدا، قبض انبار الکترونیک و مجوزهای الکترونیکی سازمان های همکار گمرک تطبیق داده می شود و در صورت هر گونه مغایرت، سامانه جامع گمرکی به صورت خودکار از ادامه تشریفات گمرکی جلوگیری می کند. 
یکی از مزیت های مهم سامانه های الکترونیکی گمرک، ذخیره سازی اطلاعات همه کالاهای وارداتی و چگونگی اظهار و اسناد مرتبط با کالاهاست که این اطلاعات از ابتدای راه اندازی سامانه جامع گمرکی در بانک اطلاعات این سامانه ذخیره سازی شده و در خدمت مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفته است.
هم اکنون گمرک ایران برای مبارزه با تخلفات در مرحله نخست اطلاعات اظهاری صاحب کالا یا نماینده قانونی وی را با اطلاعات بارنامه، بیمه، ثبت سفارش، قبض انبار، مجوزهای سازمان های همکار، گواهی مبدا، سند خرید، عدل بندی، نظر ارزیاب و کارشناس به صورت هوشمند و کاملا الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تطبیق می دهد و در صورت هر گونه مغایرت در هر مرحله روند تشریفات گمرکی به صورت خودکار قفل می شود. 
گمرک ایران با اجرای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی هم‌اکنون در سطح ملی با بیش از 27 سازمان به صورت الکترونیک برای تبادل اطلاعات و مجوزها اقدام می‌کند از جمله با بانک مرکزی به منظور تبادل اطلاعات ارزی، نیروی انتظامی به منظور استعلام الکترونیکی کالاهای مظنون به قاچاق، دریافت الکترونیکی اطلاعات محموله‌ها از بنادر و ارسال الکترونیکی اطلاعات بارنامه‌ها به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها.
گمرک جمهوری اسلامی ایران در چارچوب منطقه‌ای نیز با راه‌اندازی دروازه مشترک مرزی به صورت مجازی برای تبادل اطلاعات اظهارنامه‌های گمرکی با کشورهای آذربایجان و ترکیه اقدام کرده و تبادل الکترونیکی اطلاعات به صورت آزمایشی با روسیه، ارمنستان و افغانستان آغاز شده است.
در سطح بین‌المللی دریافت اطلاعات گواهی مبدأ به منظور اجرای کنترل‌های لازم در خصوص اصالت اطلاعات محموله‌های ارسالی از کشورهای کره جنوبی و چین به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. 
در ادامه تلاش ها و برنامه های گمرک ایران برای ارتقای کارکرد سامانه های الکترونیکی در گمرک از ابتدای امسال هوشمند سازی همه اطلاعات کالاهای وارداتی با هدف مبارزه با تخلفات با موفقیت کلید خورد و با الکترونیکی شدن اطلاعات بارنامه، سند خرید، عدل بندی و منشا ارز، تطبیق اطلاعات کاملا هوشمند سازی شد.
سامانه جامع گمرکی هم اکنون این قابلیت را پیدا کرده است که به طور کامل در زنجیره ورود اطلاعات ترخیص، داده ها را تطبیق دهد و علاوه بر پیشگیری از قاچاق کالا به صورت خودکار هر گونه تخلف احتمالی را شناسایی کند.

کد خبر 23950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =