استقبال کراچی از هیات تجاری ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ کشورمان در راس یک هیات تجاری متشکل از مقامات ایرانی و ۲۱ شرکت فعال در حوزه های مختلف وارد کراچی شد

 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ کشورمان در راس یک هیات تجاری متشکل از مقامات ایرانی و 21 شرکت فعال در حوزه های مختلف وارد کراچی شد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مراد نعمتی رایزن بازرگانی ایران در پاکستان گفت: سفر این هیات تجاری به کراچی در راستای رویکرد جدید دولت و وزارت امورخارجه و دراولویت قرار گرفتن  دیپلماسی تجاری در سیاست خارجی ایران صورت گرفت.

وی اظهار داشت: هدف از حضور در این نشست اقتصادی توسعه مناسبات تجاری دوجانبه و رفع موانع موجود  در روابط میان ایران و پاکستان بود  که نشست فوق با استقبال فراوان بخش خصوصی و جامعه تجاری پاکستان قرار گرفت.

نعمتی افزود: وزیر امور خارجۀ کشورمان با اشاره به اشترکات و ظرفیت‌های  دو کشور بر ضرورت گسترش مناسبات دوجانبه تأکید نمود و رفع موانع بانکی را برای گسترش تجارت دوجانبه امری ضروری دانست.

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان گفت: ظریف،رسیدن به 5 میلیارد دلار حجم مبادلات هدفگذاری شده تا سال 2021 را منوط به داشتن روابط بانکی عنوان کرد بر تسریع در امضای موافقتنامه تجارت آزاد با پاکستان تأکید کرد.

گفتنی است، پس  از پایان نشست اقتصادی،نشست رو در رو و تخصصی تجار ایرانی و پاکستانی برگزار گردید و طرفین در خصوص گسترش مناسبات دو جانبه و راه‌های افزایش همکاری‌ها مذاکره کردند.

کد خبر 23951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =