همکاري اوبربانک اتريش با نظام مالي کشورمان متوقف نشده است

مديرکل روابط عمومي بانک مرکزي در پاسخ به شايعاتي درباره قطع همکاري اوبربانک اتريش گفت: همکاري اين بانک با نظام مالي کشورمان ادامه دارد

محمدعلي کريمي افزود: همان طور که سفير اتريش در تهران اعلام کرد اوبربانک اتريش و کشور اتريش هيچ تغيير سياسي در زمينه ارتباط مالي با ايران نداشه است و همکاري ها همچنان پابرجاست.

وي با بيان اينکه اوبراتريش يکي از نخستين بانک هايي بود که که قرارداد پسابرجام با کشورمان امضا کرد، ادامه داد: اين قرارداد پارسال با 14 بانک ايراني به ارزش يک ميليارد يورو براي تامين مالي و فاينانس طرح هاي زيربنايي و توليدي ايران امضا شد.
کريمي افزود: ظاهرا مدير عامل اوبربانک اتريش در مصاحبه اي به فشارهاي آمريکا براي قطع همکاري با بانک هاي ايراني اشاره کرده است و همين موضوع موجب ايجاد شايعاتي شد.

وي تاکيد کرد: پروژه هايي را بر اساس قرارداد و تفاهم با اوبربانک اتريش معرفي کرديم و روال تامين مالي آن در جريان است و هيچ مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.
مديرکل روابط عمومي بانک مرکزي گفت: پارسال در مجموع به ميزان 50 ميليارد دلار قرارداد تامين مالي و فاينانس را امضا کرديم که از اين ميزان حدود 35 ميليارد دلار با بانک هاي چيني و 15 ميليارد دلار با بانک هاي اروپايي بوده است که اين قرارداد ها در جريان است و هيچ توقف همکاري رخ نداده است.
کريمي افزود: طبيعي است که نظام بانکي ايران در فضاي فعلي ممکن است تحت فشارهايي باشد اما در همين شرايط و پس از برجام، موفقيت بزرگي براي کشورمان است که توانست قراردادهايي به ارزش 50 ميليارد دلار در زمينه تامين مالي طرح هاي زيربنايي و اولويت دار امضا کند.
وي اضافه کرد: متعهد هستيم امسال هم نسبت به قراردادهاي فاينانس با کشورهاي ديگر اقدام کنيم که نظام بانکي و مجموعه دولت از جمله وزارت امور اقتصادي و دارايي در حال مذاکره و گفتگو با کشورهاي مختلف در اين زمينه هستند.

 

منبع: صداوسيما

کد خبر 24001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =