ارتقای تولید در بسترهای رقابتی سالم

باید در سال حمایت از کالای ایرانی و با فراهم شدن بسترهای لازم برای رقابت سالم، فضای بهره برداری و ثمردهی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا را مورد مطالبه قرار دهیم

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: باید در سال حمایت از کالای ایرانی و با فراهم شدن بسترهای لازم برای رقابت سالم، فضای بهره برداری و ثمردهی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا را مورد مطالبه قرار دهیم.

علی اکبر پوراحمد نژاد در خصوص قاچاق و آسیب های آن به بدنه تولید اظهار کرد: قطعا هرگونه مبارزه، کوتاه کردن دست یک طیف از متخلفان یا یک نوع کالای تخلف بار است و مبارزه با قاچاق کالا قریب به دو سال به طور جدی پیگیری شده است.

وی افزود: در قبال این مبارزه و خلا حادث شده از تخلف قاچاق آیا واقعا تولیدکننده یا واردکننده قانونی توانسته از این موقعیت بهره برداری کند یا مجددا بستر به دلیل عدم همراهی مبدل شده است به همان بستری که قاچاقچیان می توانند از آن بهره برداری کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران ادامه داد: قاعدتا پس از سه سال که مقام معظم رهبری در بحث قاچاق تاکیدات ویژه ای را بیان داشتند لازم است که وارد آثار و ثمرات این موضوع شویم و باید در سال حمایت از کالای ایرانی و با فراهم شدن بسترهای لازم برای رقابت سالم، فضای بهره برداری و ثمردهی را مورد مطالبه قرار دهیم.

پوراحمدنژاد گفت: اگر مصرف کننده به استفاده از تولیدات داخلی مجذوب نشود و تولیدات ما توان رقابت با کالاهای خارجی در سطح بین الملل را نداشته باشد قطعا این بستر مهیا شده در گذر زمان به راحتی توسط واردکنندگان قاچاق قابل تصاحب است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در راستای شعار سال بتوانیم زمینه را برای نادیده گرفتن کالای قاچاق که در حال آسیب زده به صنعت و اقتصاد کشور است را فراهم کنیم و همچنین شرایط را برای رقابت کالای تولید داخل مهیا کنیم.

پوراحمدنژاد تاکید کرد: خروجی حادث شده از مسائل برخوردی، روند کاهشی رصد تخلفات با وجود افزایش اهرم های کنترلی، استقرار مکانیزم های مراقبتی که نفوذ انسانی در آنها غیرممکن است و همچنین مهیا شدن عرصه برای رونق اقتصاد داخلی کشور شرایطی را به وجود آورده که تولیدکنندگان داخلی بتوانند در این فضا عرض اندام کنند و شرایط را به سمت رونق تولید داخلی سوق بدهند.

کد خبر 24054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =