یادداشت تفاهم همکاری در حوزه دانش بنیان

در دومین روز از یازدهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه، تفاهم نامه همکاری بین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی تهران منعقد شد.

 مریم خورشیدی- در دومین روز از یازدهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه، تفاهم نامه همکاری بین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی تهران منعقد شد.

 به گزارش اگزیم نیوز، این تفاهم نامه علمی، پژوهشی و فرهنگی با موضوع توسعه همکاری های مشترک بین بخشی در حوزه های بازار سرمایه، واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان به امضای روسای شرکت اطلاع رسانی و خدمات سازمان بورس و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی صبح  امروز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به امضا رسید.

یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با تاکید بر اهمیت رشد دانش بنیان ها  گفت: آینده اقتصاد کشور در گرو توجه به دانش بنیان هاست بخش اقتصادی و مالی کشور نیازمند هم‌افزایی و همکاری های فی مابین است، این تفاهم نامه با هدف افزایش همکاری های مشترک برای توسعه بسترهای لازم در حوزه بازار سرمایه و حمایت از شرکت های دانش بنیان منعقد می گردد و لازم به ذکر است از هم اکنون نیز مراحل عملیاتی آن آغاز شده است.

 فلاح افزود: موضوع فرهنگ‌سازی و افزایش سواد مالی در جامعه، به موضوع ارتباطات بین بخشی از موضوعات مهمی است که شرکت اطلاع رسانی از دو سال قبل به آن پرداخته است.

وی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه از ۳ به درصد به ده درصد طی یک دهه اخیر گفت: خوشبختانه به نظر می رسد مردم  نسبت به گذشته با مفاهیم بورسی آشنایی بیشتری پیدا کرده اند.

فلاح افزود: امروز بیش از ۶۰۰ شرکت بورسی و فرابورسی در حوزه تامین مالی فعالند و موضوع تامین سرمایه از انحصار بانک ها خارج و به سمت سازمان های بورسی گرایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت در حال حاضر بخش خصوصی بخشی از تامین سرمایه خود را از طریق سازمان های بورسی انجام می دهد واین نشانه مثبتی برای اقتصاد ایران است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، بخش های صنعت مالی نیز با هم ارتباط خواهند گرفت و تلاش داریم تا با خارجی‌ها هم تبادل ارتباط شود تا یک پیوند و فعالیت مالی در آینده، شکل گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از استارتاپ‌ها، فعالیت جدیدی آغاز خواهد شد که در کنار فعالیتهای استارتاپی برای شرکتهای دانش بنیان، دانش آموزان دارای ایده نیز می توانند در این رویداد شرکت کرده و اگر ایده نوینی دارند، آن را معرفی کنند.

به گفته فلاح، اقتصاد ایران طی سالهای آتی، وابستگی زیادی به شرکت‌ های دانش بینان خواهد داشت و بخش زیادی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین دانش آموزانی که ایده های نو مطرح می کنند، وارد مسابقه شده که از ایده‌های نوین کسب و کار حمایت نمایند. پس می خواهیم این پیام را به جامعه بدهیم که از سنین پایین باید بر روی ایده‌های استارتاپی کار شود و دانش آموزان، همه تبدیل به کارمند نشوند.

فلاح اعلام کرد: در حال حاضر حجم بازار سرمایه کشوربه  ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که بیانگر جایگاه خوب این بازار در اقتصاد مالی کشور است.

محمد صادق بیجندی مدیرعامل سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی تهران نیز در جلسه امضای یادداشت تفاهم یادشده گفت: سازمان جهاد دانشگاهی نقش موثری در حمایت از کسب و کار خلاقانه و اقتصاد دانش بنیان داشته و تلاش دارد از همه توان خود برای بسترسازی و حمایت از ایده پردازی خلاق در حوزه اشتغال و هدایت درست سرمایه ها در این مسیر به کار بندد.

 

 

 

 

 

کد خبر 24122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =