سامانه سجام با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد

با آغاز به کار «سامانه سجام» ، دیگر از سهامداران فرمی برای احراز هویت دریافت نمی‌شود و در مقابل سرمایه‌گذاران با ثبت‌نام در این سامانه،​ می‌توانند به همه خدمات بازار سرمایه دسترسی داشته باشند.

به گزارش اگزیم نیوز، در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان موسوم به "سجام " با شعار "تنها یک‌بار ثبت شوید"، رونمایی شد.

مراسم افتتاحیه سامانه سجام توسط سپرده‌گذاری مرکزی، با حضور شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس، حسن امیری، عضو هیئت مدیره سازمان بورس، حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی  و دکتر رضوی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد.

شاپور محمدی، رییس سازمان بورس در این مراسم گفت: با سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) گامی در جهت برگزاری مجازی مجامع برداشته می‌شود.

وی ادامه داد:با تنها یکبار وارد کردن اطلاعات توسط فعالان، پس از آن دیگر لزومی به وارد کردن اطلاعاتشان در سایر شرکتها و ارکان بازار سرمایه نظیر کارگزاری‌ها وجود نخواهد داشت.

این سامانه، برنامه‌ای جامع‌ و متمرکز خواهد بود که­ همه­­­ ­اطلاعات سهامداران را به‌صورت یکپارچه دربرمی‌گیرد.

سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان «سجام» ، مسئولیت خودکار فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را برعهده خواهد داشت.

به این ترتیب، با راه‌اندازی این سامانه نه تنها شاهد تسهیل در گردآوری اطلاعات سهامداران هستیم، بلکه با تجمیع اطلاعات و سوابق معاملاتی، شفافیت بازار نیز با رشد قابل‌توجهی همراه خواهد شد.

سجام در دسته سامانه های زیرساختی بازار سرمایه است و به هیچ عنوان سامانه ای تجاری نیست؛ لذا هدف آن کسب درآمد نخواهد بود و به لحاظ گستردگی ارائه خدمات نیز سامانه ای ملی محسوب می شود.

سجام همچنین مورد تایید و تحت نظارت کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اواراق بهادار است و در طراحی و پیاده سازی آن از حضور یک تیم حقوقی زبده استفاده شده است.

پیش بینی شده که با راه‌اندازی این سامانه، گشایش قابل‌توجهی در ثبت‌نام فعالان بازار سرمایه فراهم شود. همچنین میلیون‌ها نفر از سهامداران می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه به همه خدمات بازار سرمایه دسترسی یابند.

کد خبر 24150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =