آغاز همایش فرصت های سرمایه گذاری در عراق

همایش بزرگ بازسازی عراق با حضور مقامات ایرانی و عراقی امروز در بغداد آغاز شد. در این همایش تعدادی از وزرا و مقامات دولتی و سرمایه گذاران ایران و عراق حضور دارند که با حضور ۳۰ هلدینگ و شرکت بزرگ ایرانی همراه بود

همایش بزرگ بازسازی عراق با حضور مقامات ایرانی و عراقی امروز در بغداد آغاز شد. در این همایش تعدادی از وزرا و مقامات دولتی و سرمایه گذاران ایران و عراق حضور دارند که با حضور 30 هلدینگ و شرکت بزرگ ایرانی همراه بود.

در این همایش قرار است 100 میلیارد دلار طرح به شرکت کنندگان  سرمایه گذاران معرفی شود. در این رابطه سفیر ایران در عراق با اشاره به این که در سال جاری رقابت در عراق برای اجرای طرح های این کشور شدیدتر خواهد بود.

به گفته ایرج مسجدی به رغم روابط خوب و مناسب ایران و عراق اما در سال جاری رقابت در این کشور بین ایران و رقبای منطقه ای شدیدتر خواهد بود. وی در بخش دیگری از صحبت های خود به سه نکته اشاره کرده و گفت افزایش درآمد ناشی از فروش نفت از یک سو و تلاش برای تقویت پول ملی و تقویت بازارهای ملی در کنار تقویت راهکارهای کسب درآمدهای ارزی باعث می شوند پیش بینی ها برای رشد اقتصادی عراق در سال 2018 تقویت شوند.

به گزارش اگزیم نیوز سال گذشته نیز در کویت همایشی به منظور بررسی راهکارهای تقویت حضور ایران در عراق برگزار شده بود. کارشناسان معتقدند با توجه به سهم بالای روابط تجاری بین ایران و عراق که باعث شده تا دو کشور بیش از 6.5 میلیارد دلار روابط تجاری داشته باشند ایران باید سهم مناسبی از بازسازی را بر عهده بگیرد.

در این رابطه رایزن بازرگانی ایران در عراق نیز با اشاره به رشد صادرات ایران به عراق که رقمی در حدود 5 درصد است ایران و عراق را دو شریک مهم اقتصادی دانست. بهزاد افزود: هدف از برگزاری این همایش بین المللی معرفی ابعاد سرمایه گذاری و انتقال تجربیات کشورهای دیگر و همفکری شرکت ها در تعریف مدل های مناسب برای سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی کشور عراق است.
بهزاد با اشاره به اینکه روش موثر کار در عراق در حوزه تجارت و خدمات و مشارکت در طرح های عظیم از طریق همکاری های بین المللی قابل تحقق است افزود: حضور بانک های بین المللی در این همایش فرصتی برای بهره برداری شرکت ها جهت مشارکت در امر سازندگی عراق است.

 

کد خبر 24230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =