۶۰ درصد رشد صادرات اروپا به ایران پس از برجام

به گفته مایکل کلور برچتولد رشد ۶۰ درصدی صادرات اروپا به ایرانپس از ۲۰۱۵ یکی از ثمرات برجام است.

به گزارش اگزيم نيوز، مایکل کلور برچتولد، سفیر آلمان در ایران رشد 60 درصدی صادرات اروپا به ایران را پس از 2015 از ثمرات برجام دانست و گفت: پیوستن کامل ایران به جامعه جهانی در گرو  حل مسالهFATF  است؛ امیدواریم در فرصت باقی مانده تا ماه ژوئن ۲۰۱۸ ایران بتواند مسائل باقی مانده را نیز حل و فصل کرده شاهد  تا بهره مندی بیشتر از مزایای برجام برای ایران و دنیا باشیم. و هر دو سوی ماجرا به منافع و اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنند.
سفیر آلمان در ایران به منافع مشترک اقتصادی برجام برای ایران و سایر کشورها اشاره کرد و گفت: برای تسریع گشایش های اقتصادی و تسهیل روابط تجاری ایران با اتحادیه اروپا و دنیا ضروری است بانک های ایرانی با رعایت استانداردهای IFRS حداکثر شفافیت در صورت های مالی را بدست آورده و با این اقدام اعتماد  تا سرمایه گذاران با اعتماد سرمایه گذاران و ترنسفرهای مالی را برای سرمایه گذاری جلب کنند.

مایکل کلور برچتولد افزود: سرعت اعتماد سازی از سوی ایران و دنیا باید بیشتر شود؛ در این میان ارتقا رتبه ریسک اعتباری ایران ارزشمند بوده است.

وی تاکید کرد آلمان توافق برجام را جدی می داند و تلاش دارد  با متعهد ماندن در اجرای برجام نقش سازنده و فعالی را بین ایران و اتحادیه اروپا برعهده بگیرد.

کد خبر 24269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =