طرح ملی تولید پوشاک در دستور کار

طرح ملی تولید پوشاک به صورت پایلوت در ۵ استان کشور عملیاتی خواهد شد و به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی منتهی می شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در نشست مشترک با رئیس امور صنعت و معدن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تشکل های تخصصی پوشاک با اشاره به این که در حال حاضر طرح توسعه تولید پوشاک با محوریت کاهش قاچاق در دستور کار قرار گرفته به میلیاردها دلار واردات بی رویه پوشاک و قاچاق آن اشاره کرد و این صنعت را به عنوان صنعت پاک و بدون آلاینگی معرفی کرد.

نجفی مقدمات اجرای طرح تولید پوشاک را با اجرای پایلوت در مناطق روستایی در 5 استان معرفی کرد که با همکاری بخش خصوصی و نهادهای ذیربط عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی در صورت همکاری شرکت های استانی می توان در ابعاد مختلف از جمله پارچه، طراحی، مد و ...صنعت نساجی و پوشاک را به خوبی ارتقا داد و زمینه های ارتقای کیفی را در این صنعت فراهم کرد.

در این نشست رئیس امور صنعت و معدن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز ضمن حمایت از اجرای این طرح گفت: با حمایت و همکاری فعالان این صنعت می توان به اجرای آن امیدوار بود. حمید امانی معتقد استبا محوریت توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و با همکاری حلقه های واسط استانی و با حمایت تشکل های این بخش می توان به اجرای دقیق این طرح امیدوار بود که می تواند به رفع معضلات در این صنعت کمک کند.

وی ادامه داد دولت نیز از واحدهای تولیدی حمایت خواهد کرد و در صورت حصول به نتیجه در سطوح مختلف اعم از تولید محصول با کیفیت، بازار یابی مناسب، صادرات و... یارانه سود نیز در اختیار فعالان این عرصه خواهد گرفت.

در این نشست معاون صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز طراحی، مد و تولید پوشاک را حلقه مفقوده زنجیره برشمرد و گفت: باید این مشکل را برطرف کرد.

به گفته فرشاد مقیمی بر اساس آمار جهانی،­ ارزش پوشاک کشور درسال 2025 به 25 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی­ با اشاره به­ وضعیت پوشاک ایران از نگاه ارزش افزوده­ اظهار داشت: ­در حال حاضر 70درصد ارزش افزوده زنجیره ارزش پوشاک،­ نصیب شبکه توزیع بنکداری و اجاره دهندگان مغازه ها و هزینه ها و سود خرده فروشی می شود.

مقیمی در ادامه به تشریح ضرورت های سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت پوشاک از نگاه بازار داخل پرداخت و افزود: صنعتی نبودن بخش عمده تولید پوشاک کشور مطابق با نیازهای بازارهای داخل وکشورهای هدف، ارزش افزوده بالا و تمرکز بر استفاده از ظرفیتهای بالقوه مناطق مختلف کشور و جایگزینی قاچاق پوشاک ­از مهمترین ضرورت های توسعه این صنعت در کشور است

­وی طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق روستایی و محروم کشور را تشریح کرد­و خواستار همکاری در تامین مالی ­و اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی منتخب و تشکیل و راه اندازی کارگاه های روستایی، شرکت پشتیبان استانی و فروشگاه های مربوطه آن در مناطق مختلف‌شد.

کد خبر 24300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =