ضرورت هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید

فرهنگی: علاوه بر فرهنگسازی، باید مصرف کنند احساس کند با کالای با کیفیت تری یا حداقل با کیفیت مناسب در آن رنج قیمنی مواجه است و این اتفاق تا نیافتد، در این حوزه مشکل خواهیم داشت

عضو هیئت رئیسه مجلس یکی از راهکارهای بسیار موثر برای حمایت از تولید کننده ها را تدبیر مسئولان اجرایی کشور برشمرد و گفت: مسئولین می توانند نقدینگی در اختیار مردم را به سمت تولید، سرازیر کنند.

محمدحسین فرهنگی رواج کالای ایرانی و حمایت از آن را منوط به بازار دانست و تصریح کرد: یعنی اینکه کالای تولید کننده، بتواند بازار مناسب با قسمت مناسبی را داشته باشد.

وی با اظهار به اینکه بهبود فضای کسب و کار و فرهنگسازی برای استفاده از کالا داخلی به جای کالای خارجی نیازمند پیش شرط دیگری دانست و گفت: علاوه بر فرهنگسازی، باید مصرف کنند احساس کند با کالای با کیفیت تری یا حداقل با کیفیت مناسب در آن رنج قیمنی مواجه است و این اتفاق تا نیافتد، در این حوزه مشکل خواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس متذکر شد: فرهنگسازی با دستور و بخش نامه و صرف تبلغات رادیویی و تلویزیونی و امثالهم حاصل نمی شود بلکه باید خود کالا هم کیفیت مناسب را داشته باشد تا مصرف کننده در مقایسه احساس کند با کالای حداقل با کیفیت هم تراز و همسانی مواجه است.

وی با بیان اینکه وقتی سخن از فرهنگسازی می گویم همه حواس ها به فرهنگ مصرف می رود در حالیکه در تولید هم به فرهنگسازی نیاز داریم، متذکر شد: به لحاظ اینکه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم هستم بعضا وقتی واحدهایی را از نزدیک ارزیابی می کنم، می بینم که نیروی شاغل در پشتیبانی با استانداردهای تولید کنندگان موفق، سازگاری ندارد و به جای اینکه یک به چهار یا نهایتا یک به سه باشد گاهی یک به دو است و در بعضی واحدها یکی به یک است. به این معنا که هزینه های سر بار زیادی صرف پشتیبانی می شود.

فرهنگی ادامه داد: طبیعتا این هزینه های سر بار به قیمت منتقل می شود و وقتی قیمت با کیفیت هم طراز یا پایین تر بالا شد، طبیعتا مشتری را سوق به سمت کیفیت بالاتر می دهد. لذا در کنار اینکه باید برای مصرف کننده فرهنگ سازی شود، در این سو هم باید تولید کننده به سمت کاهش هزینه های خودش برود و نمی شود این را از بیرون با تحمیل هزینه ها حل کرد.

وی یکی از راهکارهای بسیار موثر برای حمایت از تولید کننده ها را تدبیر مسئولان اجرایی کشور برشمرد و گفت: مسئولین می توانند برای سرازیر کردن نقدینگی در اختیار مردم به جای بازارهای کاذبی مثل ارز و سکه به سمت تولید، تدبیر کنند. منتها کسی به فکر زیرساخت تولید نیست و فراهم نمی کند. دقیقا جنس شان تقنینی نیست و نمی توان با قانون این الزامات را زیاد کرد و بیشتر شکل اجرایی دارد.

کد خبر 24304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =