تداوم همکاری شرکت های خودرویی اروپایی با ایران

حسینی شاهرودی: شرکت های خودرویی اروپایی به همکاری خود با شرکت های ایرانی ادامه خواهند داد

در حالیکه نگرانی ها از خروج شرکت های اروپایی از کشور بعد از خروج ترامپ وجود دارد اما یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد که شرکت های خودرویی اروپایی به همکاری خود با شرکت های ایرانی ادامه خواهند داد.

به گزارش اگزیم نیوز حمید گرمابی با اعلام این که محدودیتی در مسیر همکاری شرکت های فرانسوی خودروساز وجود ندارد. وی در ادامه با اشاره به این که عمده قراردادهای خودروسازان با اروپایی‌ها و مخصوصا فرانسوی‌ها است که به نظر می‌رسد امکان ادامه فعالیت‌ها در داخل کشور وجود دارد.

گرمابی در ادامه به این نکته اشاره می کند که مانعی در مسیر همکاری شرکت های ایرانی و فرانسوی وجود ندارد و اکنون سایر بازارها نیز از جمله بازار ارز به ثبات نسبی دست یافته و فعالیت واردکنندگان نیز آسان تر شده است. به طوریکه با تعیین دلار 4200 تومانی آرامش نسبی به بازار ارز بازگشته است و از این بعد نیز مشکل بزرگی وجود ندارد.  

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروهای تولید داخل افزایش قیمت 10 درصدی  را تجربه کرده‌اند، ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند افزایش قیمت خودروهای تولید داخل نباید بیش از 9.6 درصد باشد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودروهای تولید داخل باید توجیه شده باشد، تصریح کرد: اعتقاد داریم که افزایش قیمت خودرو در بازار را باید با توجه به اتفاقات صورت گرفته در زمینه قیمت دلار، افزایش دستمزد و سایر هزینه‌ها شاهد باشیم، اما باید این افزایش قیمت برای مردم قابل پذیرش باشد زیرا در گذشته نیز قیمت خودروهای تولید داخل در مقایسه با قدرت خرید قشر متوسط جامعه بالاتر بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه جایی برای افزایش قیمت خودروهای تولید داخل وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مقرر شده تا آنالیز قیمت خودروها را داشته باشیم و مشاهده کنیم بر چه مبنایی افزایش قیمت را داشته‌اند، در برخی از موارد این افزایش  قیمت‌ها بیش از 10 درصد است.

کد خبر 24525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =