تأکید دولت هند بر ادامه روابط تجاری با تهران

وزیر امور خارجه هند اعلام کرده کشورش با وجود تهدید‌های تحریمی آمریکا به تجارت با ایران و ونزوئلا ادامه خواهد داد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پورتال خبری Middle East Eye، وزیر امور خارجه هند اعلام کرده کشورش با وجود تهدید‌های تحریمی آمریکا به تجارت با ایران و ونزوئلا ادامه خواهد داد.

سوشما سواراج در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، به هند هم آسیبی می‌زند یا نه، گفت که موضع دهلی نو مستقل از هر کشور دیگری است و قرار نیست سیاست خارجی خود را تحت فشار بگذارد. سواراج اضافه کرد: «هند فقط تابع تحریم‌های سازمان ملل است، نه تحریم‌های یک‌جانبه از سوی هر کشوری.»

هند و ایران روابط اقتصادی و سیاسی بلندمدتی با هم دارند و ایران یکی از تامین‌کننده‌های اصلی نفت هند است. روابط تجاری بین دو کشور در سال‌های 2017-2016 به 9/12 میلیارد دلار رسید. هند معادل 5/10 میلیارد دلار کالا و عمدتا نفت خام از ایران وارد کرده و در همین مدت معادل 4/2 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده است.

هند منافع دیگری هم در ایران دارد؛ به‌ویژه تعهد به ساخت بند چابهار. در دور قبلی تحریم‌ها علیه ایران، هند روابط تجاری خود را با این کشور حفظ کرده بود، اما به دلیل محدودیت‌ کانال‌های بانکی و مشکلات بیمه‌ای، واردات نفت هند از ایران به شدت کاهش یافته بود.

کد خبر 24603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =