ایجاد کانال های جدید مالی برای عبور از تحریم

به گفته لی مایر اولویت اول اروپا ایجاد موسسات مالی مستقل اروپایی است که اجازه تبادل مالی بین شرکت های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و هر کشور دیگر در قاره اروپا را با ایران فراهم سازد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از روزنامه اکسپرس چاپ لندن وزیر دارایی فرانسه با اعلام این خبر که بسیاری از شرکت های فرانسوی مشتاقند تا در ایران فعالیت کنند اما با تحریم های جدید آمریکا عملا فعالیت این شرکت ها با مشکلات فراوانی روبرو خواهند بود.

لی مایر با اشاره به این نکته که مهمترین موضوع برای فعالیت شرکت های خارجی در ایران پروسه پرداخت های مالی است اما موسسه مستقلی وجود ندارد که بتواند عملیات نقل و انتقال مالی بین شرکتها با ایران را انجام دهد. بنا بر این گزارش با تحریم های جدید آمریکا هر شرکت خارجی که با ایران فعالیت می کنند و فعالیت خود را با دلار انجام می دهند مشمول این تحریم ها خواهند شد.

به گفته لی مایر اولویت اول اروپا ایجاد موسسات مالی مستقل اروپایی است که اجازه تبادل مالی بین شرکت های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و هر کشور دیگر در قاره اروپا را با ایران فراهم سازد. به گفته وی ایالات متحده نمی تواند پلیس اقتصادی دنیا باشد و ما باید به صورت مستقل تصمیم بگیریم که قصد داریثم با ایران وارد معامله شویم یا خیر.

این گزارش می افزاید لی مایر و همتایان اروپاییس در صدد است تا معافیت های بیشتری را برای شرکت های اروپایی برای تداوم همکاری با ایران در نظر بگیرند. با این حال همچنان پیش بینی نمی شود شرکت های بزرگی مانند توتال در ایران باقی بمانند ولی برخی شرکت های خودرویی مانند رنو اعلام کرده اند که در ایران باقی خواهند ماند.

کارشناسان اما معتقدند شرکت های چندملیتی و شرکت های بزرگ در این مورد مسیر دشواری در پیش دارند زیرا این شرکت ها با توجه به ارتباط گسترده ای که با سیستم مالی آمریکا و دلار دارند نمی توانند از تحریم ها سرپیچی کنند. دور اول تحریم ها هدف قرار دادن شرکت های هواپیمایی و خودرویی است که از تاریخ 6 اگوست اجرایی خواهد شد.

 

کد خبر 24725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =