تامین مالی صادرات به شرق دور وابسته به انبارسنجی شرکتهای صادراتی

زهرا آزاد: بانک توسعه صادرات آمادگی دارد محموله های صادراتی به تایلند را بسته به اعتبار سنجی شرکت ها و در نظر گرفتن شرایط، در چارچوب و مقررات این بانک، تامین مالی کرده و همچنین خدمات خود را در حوزه نقل و انتقال مالی در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد

مریم خورشیدی- رئیس دایره صادرات محصولات کشاورزی بانک توسعه صادرات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اگزیم نیوز در مورد ظرفیت های صادراتی تایلند و شرایط تامین مالی صادرات به کشورهای شرق دور از جمله تایلند گفت: بانک توسعه صادرات آمادگی دارد محموله های صادراتی به تایلند را بسته به اعتبار سنجی شرکت ها و در نظر گرفتن شرایط، در چارچوب و مقررات این بانک، تامین مالی کرده و همچنین خدمات خود را در حوزه نقل و انتقال مالی در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.

زهرا آزاد گزینه فاصله جغرافیایی را از مهمترین موانع صادراتی به تایلند دانست و گفت: علی رغم ظرفیت های بالقوه ای که  برای صادرات کالا و محصولات ایرانی به تایلند وجود دارد، کمبود زیر ساخت های حمل و نقل و تجهیزات مرتبط به آن، از موضوعاتی است که صادرات به این بازار را تحت الشعاع قرار داده است.

 وی محصولات دریایی از جمله ماهیان حرام گوشت را  بخشی بالقوه و دارای ظرفیت توسعه صادراتی معرفی کرد و گفت:  ماهی‌هایی را که در سفرها غذایی مردم ما نیست و برای کشور هیچ سودی ندارد را می‌توان به تایلند و کشورهای مشابه صادر کرد اما این امر نیازمند به کشتی‌های مجهز به سردخانه‌های ماهی دارد و خلا تجهیزات و ماشین آلات حمل و نقل در این بخش دیده می شود.

آزاد تصریح کرد: متاسفانه به دلایل یاد شده کمتر فعال اقتصادی وارد حوزه فعایت در کشورهای دور همچون تایلند شده است؛ در کنار موانع زیرساختی یاد شده عدم شناخت کافی از بازار تایلند نیز رغبت صادراتی به این کشور را کم کرده که البته اتاق بازرگانی اطلاعات مبسوط و کاملی را گردآوردی کرده که کاملا قابل اتکاست.

به گفته این کارشناس اعتباری بخش بین الملل بانک توسعه صادرات ایران به طور جدی به دنبال راهکار برای رفع مشکلات موجود در حوزه تایلند است.

 زهرا آزاد اذعان داشت: بازار تایلند، بستر مناسبی برای صادرات کالای ایرانی است اما توسعه و حضور در بازار تایلند در گرو فراهم آمدن فضای مناسب، اطلاعات کافی از بازار و اعتبارسنجی مشتریان تایلندی است؛ اتاق بازرگانی تهران اعلام آمادگی کرده است که این اتاق می تواند اطلاعات مفیدی در مورد شرکت های تایلندی، شناخت بازار و مقررات و قوانین این کشور در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد.

رئیس دایره صادرات بانک توسعه صادرات اعلام کرد: بانک توسعه صادرات بر اساس اعتبارسنجی، سوابق موجود و اطلاعاتی که شرکتهای در مورد بافت مالی خود ارائه داده اند تا حجم قابل توجهی از پروژه های صادراتی را تامین مالی خواهد کرد.

 وی تاکید کرد: بانک توسعه صادرات آمادگی دارد با ارائه راهکار به شرکت هایی که در مبادلات تجاری و نقل و انتقالات ارزی خود در کشورهایی نظیر تایلند با مشکل مواجه شده اند، کمک کند.

 به گزارش اگزیم نیوز تایلند در زمینه کاهش فقر پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و توانسته تجارت خود را از طریق پیوستن به اقتصاد جهانی تا حدودی بهبود دهد. همچنین این کشور استراتژی ملی 20 ساله‌ای برای سال‌های 2017 تا 2036 تدوین کرده است که بر ثبات اقتصادی، رشد سرمایه‌های انسانی، ایجاد فرصت‌های برابر اقتصادی، محیط زیست پایدار و رقابت‌پذیری تاکید می‏کند.

 طبق آمارهای اقتصادی معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در سال 1396، میزان صادرات کالایی ایران به تایلند (بدون درنظرگرفتن نفت خام) با رشد حدود 90 درصدی همراه بوده است. طی این سال، ایران حدود 731 میلیون دلار کالا به تایلند صادر کرده و در مقابل 350 میلیون دلار واردات کالا از این کشور داشته است. بیشترین میزان صادرات ایران به تایلند به گروه‌های کالایی چدن، آهن و فولاد، حیوانات زنده و انواع گوشت، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد اختصاص داشته است.

 

 

کد خبر 24768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =