تأکید دوباره اروپا بر حمایت از ایران

سفرای انگلیس و اتریش در جمع فعالان بخش خصوصی بر ضرورت پایبندی به توافق برجام تأکید کردند

به گزارش اگزیم نیوز راب مک کایر، سفیر انگلستان عصر دیروز در همایش فعالان اقتصادی بخش خصوص در تهران گفت: پشتیبانی دولت انگلستان برای برجام نه تنها برای موافقت نامه، بلکه به دلیل اهمیت و مزایا اقتصادی آن برای ایران است.

وی با تاکید بر این مهم که ایران حق برخورداری از مزایای برجام را دارد، افزود: تا زمانی که ایران شرایط موافقت نامه برجام را اجرا کند، ما هم از ایران پشتیبانی خواهیم کرد و همان طور که آقای ظریف اعلام کرد، این پشتیبانی محدود به شعارها سیاسی نیست، بلکه باید عمل شود تا روابط اقتصادی ادامه یابد.

مک کایر با بیان اینکه بخش خصوصی از ما انتظار اقدام عملی دارد اذعان داشت: بخش خصوصی خواهان اطلاع از جزییات اقدامات عملیاتی ماست وهمکاران ما در ایران و لندن تلاش می‌کنند تا مشکلات ناشی از تحریم ها پیشنهادی آمریکا علیه ایران را حل کنند و بتوانند راهکارهای عملی مناسب را تدوین  کرده و ارائه دهند.

سفیر انگلیس اظهار داشت با همه جریانات پیش آمده کسب و کار ادامه یافته است و ما یادداشت تفاهم هایی را بعد از خروج امریکا  از برجام امضا کرده‌ایم که بیانگر تمایل و تایید ما برای ادامه تعاملات تجاری است و همین دیروز نامه همکاری با یک شرکت ایرانی امضا شد و برای ادامه کسب و کار وظیفه ما این است که اعتماد بخش خصوصی در ایران و کشور خود را حفظ کنیم و بستری فراهم کنیم که فعالان اقتصادی بدون دغدغه تحریم به فعالیت خود ادامه دهد.

وی بیان داشت: ایران هم  بایداقداماتی انجام دهد که برجام را پشتیبانی کند، البته نگرانی های در مورد اف ای تی اف داریم تا این مورد حل شود و همکاری‌ها ادامه یابد؛ جلساتی این چنین برای تبادل نظرات لازم است.

اشتفان شولتز، سفیر اتریش نیز در سخنرانی خود اعلام کرد اروپا برای همکاری در زمینه بازرگانی، ترانزیت و ایجاد درآمد آمادگی کامل دارد و خواستا استفاده از تجربیات ایران در این زمینه شد. وی گفت: مدیریت دانش و یادگیری مشترک نقشی کلیدی در این همکاری ها دارد که باید به جد دنبال شود و ما ابزارهای همکاری را در اختیار داریم که باید از آنها استفاده کنیم. 

شولتز سیستم ارزهای رمزی  را یکی از ظرفیت های خوبی دانست که  است که فضای خود را پیدا کرده و در حال بالا آمدن از زیر زمین است. وی بیان داشت: ایران نیز باید تلاش خود را برای شناخت و ورود به دنیای دیجیتال به کار بگیرد.  

سفیر اتریش در تهران اعلام کرد: اتحادیه اروپا باز شدن کانال های مالی را دنبال می کند؛ زیرا به دلیل قطع صادرات به ایران حدود 10 میلیارد دلار متضرر شده است. 

وی از ورود  یک بانک ایرانی به سیستم الکترونیکی برای همکاری  در زمینه مبادلات بانکی الکترونیکی خبر داد و گفت: این شرایط فرصت هایی را برای اروپا در زمینه همکاری با ایران ایجاد می کند؛ بی شک تولید محلی ایران  به شرط بر داشته شدن ممنوعیت واردات کالا از سوی ایران می تواند برای دو طرف برد- برد باشد.

شولتز گفت: ایران باید مورد تشویق قرار گیرد تا استانداردهای بین المللی را اجرا کند. چرا که در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی «اف.اِی.تی.اف» و رفع موانع، زمان کمی تا اکتبر باقی مانده است که باید زودتر عمل کنیم. 

 

 

کد خبر 24932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =