نگرانی بویینگ از مناقشه آمریکا-چین

به گزارش تایمز، شرکت بویینگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده هواپیما در جهان، هشدار داده که حملات تجاری رییس جمهور آمریکا به چین، «بسیاری از مشاغل تولیدی را در آمریکا» به خطر می‌اندازد

به گزارش تایمز، شرکت بویینگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده هواپیما در جهان، هشدار داده که حملات تجاری رییس جمهور آمریکا به چین، «بسیاری از مشاغل تولیدی را در آمریکا» به خطر می‌اندازد.

دنیس مویلنبرگ، مدیر عامل بویینگ، در مورد تشدید مناقشه بین دو کشور اظهار نگرانی کرده، چون صنعت هواپیمایی به جریان آزاد کالاها وابسته است.

مویلنبرگ طی مصاحبه‌ای همزمان با برگزاری نمایشگاه هوایی فارن‌بورو در جنوب لندن، گفت که پیدا کردن یک راه حل برای این مناقشه «موضوع بسیار مهمی» برای ما محسوب می‌شود. صنعت هواپیمایی یکی از بزرگ‌ترین مولدهای مازاد تجاری در آمریکا است و مشاغل تولیدی کلیدی را در خود جای داده و این در حالی است که چین برای تحریک رشد اقتصادی خود به هواپیماهای خارجی نیاز دارد.

همچنین مدیر عامل بویینگ در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ، اعلام کرد: «در مورد برخی مباحثی که در حال حاضر حول تجارت جهانی مطرح می‌شوند، نگرانیم. کسب‌وکار ما با تجارت جهانی آزاد و باز رشد می‌کند و امیدواریم راه حل‌های جایگزینی برای مساله تعرفه‌های تجاری که در حال اجرایی شدن است، بیابیم.»

شرکت‌های ایرباس و بویینگ دو قطب صنعت هواپیمایی دنیا هستند و بنابراین هر گونه عدم توازن در بازار یکی از این شرکت‌ها، می‌تواند به نفع دیگری تمام شود. مویلنبرگ بروز هر گونه تغییر ناگهانی در الگوهای فروش خود را رد کرد، چون از نظر او این صنعت قدیمی است و بویینگ حضور تثبیت‌شده‌ای در چین دارد، اما در ضمن از احتمال اینکه شرکت ایرباس از کشمکش‌های تجاری فعلی منتفع شود، اظهار نگرانی کرد.

 

کد خبر 24936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =