لزوم تبدیل بازار عراق به یک بازار ثابت سالانه

اسداله عسگر اولادی معتقد است: تشکیل فروشگاههای زنجیره ای و بازارچه های ثابت فروش کالای ایرانی در عراق می تواند سهم ایران را در بازار این کشورتثبیت کرده و با تداوم این راهکار موجبات رشد مبادلات تجاری فی مابین را فراهم کند.

اسداله عسگر اولادی در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز بر این مهم که بازار عراق باید بعنوان یک بازار ثابت سالیانه برای ایران تعریف شود، تاکید کرد و گفت: تشکیل فروشگاههای زنجیره ای و بازارچه های ثابت فروش کالای ایرانی در عراق می تواند سهم ایران را در بازار این کشورتثبیت کرده  و با تداوم این راهکار موجبات رشد مبادلات تجاری فی مابین را فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه باید دید ما با 7 میلیارد صادرات به عراق، چه سهمی از این بازار را در اختیار داریم، گفت: با توجه به خطر پیش روی اقتصاد ایران با تهدیدهای آمریکا، تشکیل فروشگاههای بزرگ ایرانی در بغداد، نجف، کربلا و بصره  می تواند به حفظ بازار عراق به ما کمک کند.

این صادرکننده با سابقه اذعان داشت: بازار عراق با وجود ظرفیت های فراوانی که برای توسعه و رشد دارد در خطر قرار دارد چرا که عربستان و ترکیه با جدیت به دنبال کسب سهم بیشتر از این بازار هستند و تنها نمی توانیم به ظرفیت های جغرافیایی و تجربیات سنتی حضور در عراق تکیه کنیم.

عسگر اولادی اتاق بازرگانی مشترک را اهرمی مناسب برای اجرای سیاست های مناسب برای حفظ بازار عراق توصیف کرد و گفت: اتاق عراق این توان را دارد که بخش دولتی را نیز در اجرایی کردن راهکارهای طراحی شده و پیشگیری از خطرات احتمالی که بر این بازار سایه انداخته است و تسهیل مبادلات دو کشور وادار به همکاری کند.

وی با اذعان به اینکه  مرکز توسعه صادرات عراق تا امروز نقشی در توسعه این بازار نداشته گفت: اتاق بازرگانی عراق می تواند با همکاری با این مرکز، توان اجرایی بیشتری به آن ببخشد.

عسگر اولادی بیان داشت: نباید مشکلات خود را در حوزه های تجاری مختلف تکرار کنیم،بخش دولتی با عدم استفاده از تجربیات بخش خصوصی در مباحت تجاری در تشدید مشکلات نقش دارد و بخش خصوصی نیز باید تلاش بیشتری برای نوآوری و خلاقیت در بازار های تجاری به کار ببندد و از فضاهای موجود استفاده کند؛ آینده نگری، بهره گیری از علم اقتصاد و عدم تصمییم گیری شتابزده باید در راس سیاست های تجارت خارجی در هر دو بخش خصوصی و دولتی باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: می توان با تجمیع آرا و نظرات شرایط پیش روی اقتصاد را ارزیابی کرد و با درایت برای مشکلات پیش رو راهکار مناسب اندیشید.

 

 

کد خبر 25017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =