رشد ۴۱ درصدی حوالجات ارزی اگزیم بانک ایران در سال قبل

مانده تسهیلات بانک در سال گذشته ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده و‌به نسبت سال ۹۵، ۲۲ درصد رشد داشته است؛ همچنین در این محدوده زمانی در حوزه اعتبارات اسنادی یک میلیارد و۲۰۰ میلیون دلار اعتبار داشتیم و حواله‌جات ارزی این بانک پنج میلیارد و ۵۳۴ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز  دکتر علی صالح آبادی در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز 17 مردادماه در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت توسعه صادرات غیر نفتی در کشور گفت: بانک توسعه صادرات آمادگی دارد تا خدمات خود را در حوزه های مختلف به فعالین اقتصادی در حوزه تولید و صادرات در این استان ارائه کند؛ اما ضروری است برای ایجاد ظرفیت های جدید صادراتی در لرستان تلاش بیشتری صورت پذیرد.

 وی در خصوص رفع مشکلات بدهکاران بانکی این استان وعده همکاری داد و گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور در راستای حمایت و کمک به بخش تولید، علاوه بر خدمات بانکی، در زمینه بخشودگی جرایم مسائل شرکت های درگیر با این مشکل، پیگیری می شود و در صورت نیاز به تسهیلات بیشتر، با این شرکت ها با بررسی شرایط و طبق مقررات همکاری می شود.

 صالح آبادی با اذعان به اینکه صادرات کلید حل مشکلات کشور است گفت: در شرایطی قرار داریم که باید اتکا کشور را به صادرات نفتی کم کنیم و بیش از گذشته در مسیر توسعه صادرات غیر نفتی قدم برداشته و نقش آن را در اقتصاد کشور پررنگ تر نماییم.

صالح آبادی با اعلام آمادگی برای جذب صادرکنندگان لرستان به شعبه این بانک گفت: مانده تسهیلات بانک در سال گذشته ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده و‌به نسبت سال ۹۵، ۲۲ درصد رشد داشته است؛ همچنین در این محدوده زمانی در حوزه اعتبارات اسنادی یک میلیارد و۲۰۰ میلیون دلار اعتبار داشتیم و حواله‌جات ارزی این بانک پنج میلیارد و ۵۳۴ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

 به گفته مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور این بانک در سال ۹۶، دو میلیارد تومان خرید و فروش ارز داشته که نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد رشد را تجربه کرده است. همچنین سال گذشته در حوزه ضمانت نامه ریالی بانک توسعه صادرات نیز رشد را شاهد بوده ایم و ۲۸۱ میلیارد تومان ضمانت نامه ریالی از سوی این بانک صادر شده است.

صالح‌آبادی با تاکید بر اینکه، منابع این بانک مبتنی بر سپرده مردمی نیست گفت:  بانک توسعه صادرات با داشتن ۴۰ شعبه در کل کشور به دنبال این است که مشتریانی را جذب کند که تسهیلات بانک برایشان جذاب باشد.

 وی اعلام کرد: منابع  بانک توسعه صادرات از  محل صندوق توسعه ملی با متوسط نرخ حداکثر 11 درصد ارائه می شود؛ همچنین خطوط اعتباری با نرخ 15 درصد از بانک مرکزی و بانک هم سرمایه با نرخ ۱۶ تا ۱۸ درصدی را در اختیار داریم و بسته به شرایط صادرکنندگان می‌توانند از تسهیلات این بانک استفاده کنند. پیشنهاد ما به صادرکنندگان لرستانی استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات کشور با اشاره به شرایط بسته جدید ارزی، فعالیت با نرخ آزاد را برای بخش صادرات یک فرصت دانست و گفت: به عنوان بانک حامی صادرات، آمادگی داریم در حد منابع و توان بانک به صادرکنندگان کمک کنیم.

وی با تاکید مجدد بر لزوم ایجاد ظرفیت های جدید صادراتی در استان لرستان، در خصوص رفع مشکلات بدهکاران بانکی این استان وعده همکاری داد و ضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور در راستای حمایت و کمک به بخش تولید، در زمینه بخشودگی جرایم مسائل شرکت های درگیر با این مشکل، پیگیری های لازم انجام می شود و در صورت نیاز به تسهیلات بیشتر، با این شرکت ها با بررسی شرایط و طبق مقررات همکاری می شود.

کد خبر 25064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =