هلدینگ ها الزام توسعه پایدار و اشتغال در کشور

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز صبح امروز سی ام مردادماه مرتضی سلطانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از تشکیل انجمن هلدینگ های ایران با حضور ۴۵ هلدینگ برترخبر داد و گفت: هدف از تشکیل این انجمن ایجاد یک تشکل منسجم برای مدیریت توان بالقوه هلدینگ های اقتصادی کشور و برنامه ریزی برای دستیابی به توسعه پایدار و اشتغال بوده است.
وی افزود: پراکندگی در عمل، اقدامات سلیقه ای و حضور جزیره ای هلدینگ ها مانع شناسایی فرصت ها بوده و انجمن هلدینگ های ایران بنا دارد با برنامه ریزی و مطالعه، با هدف حمایت از SME ها، ایجاد اشتغال، تقویت ارزش پول ملی، تقویت صادرات، برنامه ریزی برای واردات به اقتصاد کشور کمک کند.
سلطانی انجمن هلدینگ های ایران را محملی برای حضور موثر SME ها دانست و گفت: این مدل از مدیریت در همه جای دنیا جواب داده و از آنجاییکه SME ها بازوی قدرتمند اقتصادهای مطرح هستند می توان با حمایت و رفع مشکلات آنها اتفاقات خوبی را در اقتصاد رقم بزند. 
رییس انجمن هلدینگ های ایران خاطر نشان کرد: هدف گذاری این است بخش خصوصی و دولتی با تعامل و هماهنگی کامل و به دور از سیاسی کاری اهداف انجمن را عملیاتی کنند.
مرتضی سلطانی مهمترین خصیصه هلدینگ ها را مدیریت زمان دانست و گفت: در شرایط فعلی نیازمند مدیریت زمان هستیم. ما توانسته ایم شرایط سخت را چندین بار پشت سر بگذاریم و برای این منظور لازم است فرصت های موجود را مدیریت کرده و پیشران این جریان هلدینگ ها هستند و این هلدینگ ها هستند که می توانند ظرفیت های صنعتی کشور را بالفعل کنند.
وی بر نقش هلدینگ ها در حوزه صادرات تاکید کرد و افزود: راه یابی به بازارهای بین المللی و حضور پایدار در آنها در گرو تقویت هلدینگ هاست چرا حضور انفرادی و جزیره ای در حوزه صادرات نمی تواند سهم شایسته ای از بازار جهانی را نصیب کشور کند. 

رییس انجمن هلدینگ های ایران افزود: این انجمن رقابت منفی و حضور پراکنده فعالین اقتصادی را در بازارهای بین المللی از بین برده و با برنامه ریزی های هماهنگ زمینه ر برای حضور مستمر در بازارهای جهانی فراهم کند. 
وی تاکید کرد: انجمن هلدینگ های ایران با قاطعیت اعلام می کند اهداف خود را بدون درگیری با سیاست و دولت ها دنبال می کند و خوشبختانه در این میان هلدینگ های مطرح دولتی نیز استقبال خوبی از انجمن داشته اند.
در ادامه این نشست احمد پورفلاح، رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران نیز گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است و در چهار دهه گذشته همه تلاش ها برای تغییر این آمار بی نتیجه بوده، تشکیل این انجمن می تواند فرصتی باشد برای اینکه مطالبه بخش خصوصی در این حوزه با جدیت بیشتری دنبال شود.
پودفلاح افزود: امروز این فضا ایجاد شده تا در مذاکره رو در رو و در شرایط مساوی دو بخش خصوصی و دولتی مشکلات حوزه اقتصاد را بررسی کرده و برای رفع آن به اجماع برسند؛ انجمن هلدینگ های ایران یکی از قوی ترین تشکل هایی است که بخش خصوصی تا کنون تاسیس کرده و با توجه به ترکیب قدرتمند هیات مدیره می توان پیش بینی کرد که مشکلات بسیاری را بتواند حل کند.
وی گفت: معتقدم علی رغم شرایط حاد می توانیم با هم افزایی ضایعات ناشی از تحریم را کاهش داده و از گردنه های سخت عبور کنیم. 
به گزارش پایگاه اگزیم نیوز انجمن هلدینگ های ایران به همت اتاق بازرگانی با ۴۵ عضو از معتبرترین هلدینگ های دولتی و خصوصی مردادماه تشکیل شد و طبق هدفگذاریهای انجام شده هلدینگ های مطرح کل کشور را وارد فضای هم افزایی کرده و به ارتقا توان عملی آنها در اقتصاد کمک کند

کد خبر 25137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =