صادرات ۲۲۳ میلیون دلار محصولات دام، طیور، آبزیان و خوراک

بر اساس آمار گمرک ایران طی ۴ ماهه نخست سالجاری ۲۲۳میلیون دلار محصولات دام، طیور، آبزیان و خوراک به وزن ۱۳۴ هزار تن صادر شد که به لحاظ ارزشی ۳۰درصد و به لحاظ وزنی ۲۲درصد رشد را نشان می دهد

 به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مرتضی کاکاوند، با اعلام این خبر اظهار داشت: طی 4 ماهه نخست سالجاری 223میلیون دلار محصولات دام، طیور، آبزیان و خوراک به وزن 134 هزار تن صادر شد که در مقایسه با میزان 172 میلیون دلار و 110 هزار تن مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی 30درصد و به لحاظ وزنی 22درصد رشد را نشان می دهد.

دبیر میز آبزیان، محصولات حیوانی و صنایع وابسته افزود:  در این میان صادرات محصولات آبزیان، عسل، خوراک دام، طیور، دام زنده و گوشت طی 4 ماهه نخست سالجاری رشد خوبی را داشته‌اند.

کاکاوند با اشاره به تراز تجاری مثبت محصولات آبزیان گفت: عمده کشورهای هدف صادرات محصولات دام،طیور و آبزیان کشورهای عراق، عمان، افغانستان، آلمان، هنگ کنگ، ویتنام و تایلند است.

دبیر میز آبزیان، محصولات حیوانی و صنایع وابسته یکی دلایل افزایش صادرات دام زنده و گوشت را  آزاد شدن صادرات دام زنده تا تاریخ 7 خرداد ماه سالجاری عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به توان طبيعي و علمي کشورمان  در پرورش ماهيان خاوياري باید كرسي و برند توليد و صادرات خاويار در جهان را حفظ کنیم که در اين راستا، دبير خانه بين المللي جهت شيوه فرآوري، تنوع بخشي  و بسته بندي خاويار و ساير مشتقات ماهيان خاوياري به منظور ساماندهي و حفظ برند و تجارت خاويار ايران و شناسايي ظرفيت هاي بين المللي در  تهران ايجاد  شده است.

گفتنی است، هدف‌گذاری تولید سالانه 2 میلیون تن آبزی در برنامه افق 1404 و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت ورود به چرخه تولید تا صادرات از یگر برنامه‌های توسعۀ صادرات این محصولات است.

کد خبر 25158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =