تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای مشارکت در نمایشگاه های خارجی

در سال جاری از محل مشوق های صادراتی تخصیصی به سازمان، بودجه مناسبی برای حمایت از مشارکت کنندگان در نمایشگاه های تخصصی خارجی دیده شده که تا سقف ۵۰ درصد و حداکثر تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای هر شرکت را در برمی گیرد

صنعت نمایشگاهی کشور به عنوان ویترین و ابزار معرفی توانمندی­ های تولیدی و صادراتی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید همچون گذشته از این ظرفیت به نفع توسعه صادرات و تبادل تکنولوژی و دانش فنی روز بهره برد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در مراسم تقدیر از فعالان صنعت نمایشگاهی کشور، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادی گفت: عمدتاً رویکرد توسعه در دنیا ناشی از دو برداشت مختلف است. در حالیکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، واژه «توسعه» را مترادف با «رشد اقتصادی» می دانند و بر شاخص هایی چون سرانه تولید داخلی، نرخ رشد تجارت، آزادی محیط کسب و کار و... تأکید دارند، برداشت دیگری از توسعه وجود دارد که به «فرهنگ و ارزش های انسانی» در کنار رشد اقتصادی توجه دارد. در این رویکرد انسان گرایانه، مرزهای توسعه را «کیفیت زندگی» جامعه تعیین می کند و شاخص هایی چون حفظ محیط زیست، عدالت اجتماعی، مسئولیت پذیری و اخلاق نیز در کنار سایر شاخص های کمّی توسعه مد نظر قرار می گیرد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: «امروزه باید مراقب بود که فقط مبتلا به کمّیت برگزاری نمایشگاه­ ها در داخل و خارج از کشور نشویم، بلکه به کیفیت برگزاری رویدادها نیز به همان اندازه باید دقت شود و منظور از کیفیت برگزاری یک رویداد، یعنی کارگاه ها و آموزش جانبی، اعزام و پذیرش هیأت های تجاری مرتبط، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی و نیز برگزاری مراسم اعطای جوایز به فعالان حوزه ترویج، برگزارکنندگان رویدادها و سایر فعالیت های فرهنگی و اجرایی مرتبط با موضوع نمایشگاه که در حاشیه هر نمایشگاهی برگزار می شود.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات اظهار امیدواری کرد: در شرایط تحریم، نقش نمایشگاه ها بیش از هر زمان دیگری واجد اهمیت می شود و این طلایه داران و پرچمداران توسعه صنعتی و صادراتی کشور باید بتوانند از تمام ابزارهای مؤثر در جهت معرفی بهینه صنایع و محصولات ایرانی به دنیا به نحو مطلوب بهره بگیرند.

مودودی خاطرنشان ساخت: در سال جاری از محل مشوق های صادراتی تخصیصی به سازمان، بودجه مناسبی برای حمایت از مشارکت کنندگان در نمایشگاه های تخصصی خارجی دیده شده که تا سقف 50 درصد و حداکثر تا سقف 20 میلیون تومان برای هر شرکت را در برمی گیرد.

 گفتنی است، در این مراسم از فعالان مختلف در بخش های ساخت غرفه، برگزاری رویداد، خدمات ترویجی، حوزه کتاب و انتشارات و نیز استارت آپ های مرتبط تقدیر شد.

کد خبر 25181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =