عملکرد بانک توسعه صادرات ایران در مرداد ماه ۹۷

اگزیم بانک ایران با هدف تامین مالی بنگاههای دانش محور و حمایت از کارآفرینان نخبه در جهت بالفعل کردن ایده های این شرکت ها، در مردادماه سال جاری اقدام به افزایش سرمایه صندوق پژوهش فناوری غیر دولتی توسعه صادرات و فناوری شریف، از مبلغ ۹۵ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال نموده است

بانک توسعه صادرات ایران پیرو دستبابی به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و کمک به توسعه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی باسایر کشورها است و در همین راستا همه توان خود را برای طراحی سیاست های مناسب به کار می بندد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، این بانک با هدف تامین مالی بنگاههای دانش محور و حمایت از کارآفرینان نخبه در جهت بالفعل کردن ایده های این شرکت ها، در مردادماه سال جاری اقدام به افزایش سرمایه صندوق پژوهش فناوری غیر دولتی توسعه صادرات و فناوری شریف، از مبلغ ۹۵ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال نموده است.

این اقدام در جهت توسعه تکنولوژی و فناوری های نوین در داخل کشور، حمایت از کارآفرینان نخبه، افزایش اشتغال و فراهم اوردن بستر علمی و تکنولوژیکی لازم جهت ساماندهی صادرات دانش محور در سالهای آتی انجام گرفته است.

همچنین به منظور ارتقای کیفیت اعتبارسنجی مشتریان و افزایش سرعت و دقت آن، ارتقای نظام اعتبار سنجی بانک در دستور کار قرار گرفته است؛ به همین منظور سامانه یکپارچه رتبه بندی و ارکان اعتباری بانکLOS، راه اندازی شده است.

بانک توسعه صادرات ایران خطوط اعتباری( فاینانس و ریفاینانس) از بانک های خارجی را با هدف تامین مالی واردات کالای اساسی، ضروری، دارو و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه واحدهای تولیدی را دریافت کرده است؛ این خطوط اعتباری شامل قرارداد ریفینانس با پرشیا اینترنشنال بانک لندن به مبلغ چهار میلیون یورو، قرارداد ریفاینانس با میربیزینس بانک مسکو به مبلغ ده میلیون یورو و اصلاحیه و افزایش مبلغ قرارداد ریفاینانس با بانک ایران و اروپا از سی میلیون یورو به رقم 50 میلیون یورو می شود.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز بر اساس اطلاعات دریافتی از روابط عمومی این بانک، در مرداد ماه  امسال، فاز یک سیستم هوش تجاری BI- با هدف تهیه گزارش های مختلف مورد نیاز واحدهای مختلف بانک و ارتقای نظام تولید و گردش اطلاعات در بانک راه اندازی شد.

بانک توسعه صادرات ایران با فراهم آمدن زمینه آزادسازی منابع بلاک شده بانک در خارج از کشوربا استفاده از گشایش های حاصل از برجام، با پیگیری های لازم و کارشناسی شده، در مردادماه امسال آخرین قسط مربوط به طرح برق رسانی در کشور سریلانکا به مبلغ 6371733 یورو و یکی از اقساط طرح سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا را به مبلغ 263 4922 یورو دریافت کند.

بانک توسعه صادرات ایران با هدف تعیین وضعیت و رتبه ثبات مالی خود بر اساس شاخص های سلامت بانکی در یک دوره پنج ساله( 96-92)، کمک به تعیین راهبردهای مدیریت دارایی ها و بدهی ها و ایجاد فضای تصمیم سازی برای مدیریت عالی بانک، بر اساس الگوی بانکومتر، به بررسی وضعیت موجود شاخص های سلامت بانکی بانک توسعه صادرات ایران کرده است؛ با اجرایی شدن این تصمیم، شاخص متوسط S-score بانک توسعه صادرات ایران با توجه به استانداردهای الگوی بانکومتر از لحاظ سلامت بانکی در سطح مطلوبی قرار گرفته است.

 

کد خبر 25234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =