عضویت شرکت تامین سرمایه تمدن در انجمن بانکداران آسیایی

محمودرضا خواجه نصیری: شرکت تامین سرمایه تمدن بعنوان فعال ترین شرکت تامین سرمایه از منظر سازمان بورس و اوراق بهادار کشور طی سال پیاپی، برای اولین بار در میان شرکت های تامین سرمایه کشوربه عضویت انجمن بانکداران آسیایی درآمده است

مریم خورشیدی- به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوزمحمود رضا خواجه نصیری در نشست خبری صبح امروز خود نوزدهم شهریورماه علام کرد: شرکت تامین سرمایه تمدن بعنوان فعال ترین شرکت تامین سرمایه از منظر سازمان بورس و اوراق بهادار کشور طی سال پیاپی، برای اولین بار در میان شرکت های تامین سرمایه کشوربه عضویت انجمن بانکداران آسیایی درآمده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن خاطرنشان کرد: شرکت های تامین سرمایه، بانک های سرمایه گذاری هستند  و این عضویت به معنای این است که بازار سرمایه نیز بانک خود را دارد.

وی در ادامه گفت: شرکت تامین سرمایه تمدن، در حوزه IT همه سرویس های بازار سرمایه خود را در قالب APA از طریق شرکت های زیر مجموعه در اختیار علاقه مندان و صاحبان ایده در حوزه بازار سرمایه قرار دهد تا بتوانند از این طریق مشتری یابی کرده و فعالیت های خود را توسعه دهند.

خواجه نصیری در ادامه به تشریح استراتژی شرکت تامین سرمایه تمدن پرداخت و گفت: تامین سرمایه تمدن به دنبال تغییرات راهبردی و توسعه بازار سرمایه است؛ ما از طریق نوآوری و شکستن تابوها در ساختار بازار سرمایه به دنبال  این هستیم که بازار سرمایه را به عنوان یک نهاد به اقشار مختلف جامعه معرفی کنیم.

 وی با اشاره به اینکه تمام خدمات بازار سرمایه محدود به تعداد خاصی از افراد جامعه می شد وغالب این افراد شناخت درستی از بازار سرمایه نداشتند، گفت: هدف ما در شرکت تامین سرمایه آرمان این است که پیشخوان بازار سرمایه تغییر کرده و بتواند با ایجاد شفافیت و آگاهی رسانی بیشتر به سرمایه گذاران، فعالیت در بازار سرمایه را از امری پیچیده و مبهم به فعالیتی دقیق و شفاف تبدیل کند.

خواجه نصیری این اقدام را باعث ورود شرکت های سرمایه گذاری به بازار رقابت درعرصه بازار سرمایه عنوان کرد و اظهار داشت: پس از ممنوعیت صدور مجوز و ابطال صنذوق های سرمایه گذاری از سوی بانک مرکزی، هرچند همه فعالین عرصه تامین سرمایه احساس خطر کردند اما در واقع این تهدید به نوعی به یک فرصت برای بازار سرمایه مبدل شد؛ پس از این اتفاق  ارتباط بین سرویس دهنده ها  و مردم توسعه پیدا کرد و در این میان شرکت تامین سرمایه در شناساندن هرچه بیشتر بازار سرمایه به مردم پیشقدم شد.

مدیرعامل شرککت تامین سرمایه تمدن با بیان این مهم که عملکرد شرکت های بازار سرمایه با بانک ها متفاوت است گفت: بسیاری از مردم شناخت دقیقی از بازار سرمایه ندارند که این موضوع به تکیه بی انتهای نهادهای مالی به سیستم بانکی بر می گرد؛ همانطئر که اشاره شد ما از تصمیم بانک ها برای توقف ارائه یکسری خدمات به نهادهای مالی، یک فرصت را استخراج کرده و با طراحی راهکارهای مختلف از جمله سرمایه گذاری آنلاین توانستیم گام مهمی برای جذب سرمایه های مردم به بازار سرمایه در کمترین زمان ممکن و در اقصی نقاط کشور برداریم.

 وی با اعلام عضویت 507 هزار کاربر در مرکز سرمایه گذاری آنلاین(Ibshop) گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این مرکز بعنوان اولین مرکز سرمایه گذاری آنلاین شده بصورتیکه روزانه 151 هزار کاربرجدید به سیستم اضافه می شود و بطور میانگین رقمی نزدیک به 200 میلیارد تومان تراکنش در روز در IBshop ثبت می شود.

خواجه نصیر اذعان داشت: هدف ما این است که همه شرکت های تامین سرمایه از این سیستم استفاده کنند تا در دراز مدت بتوانیم به اهدافی چون استقلال از سیستم پولی مالی، تکیه بر کارگزارن در بازار سرمایه، ارائه خدمت به همه مردم در اقصی نقاط دنیا و طراحی محصولات جدید در بازار سرمایه دست پیدا کنیم.

وی تحقق شعار حمایت از بخش خصوصی را در گرو اعتماد همه جانبه به این بخش دانست و بیان داشت: برای حمایت از بخش خصوصی این است که اصل بر برائت را در مورد بخش خصوصی بپذیریم  و قبول کنیم که یک شرکت بورسی سالم است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و برای این منظور برنامه ریزی کرده و هرگونه تردید در حوزه عملکردی بخش خصوصی را از بین ببریم.

خواجه نصیری اضافه کرد: بخش خصوصی از حمایت هایی که یک هلدینگ بزرگ دولتی برخوردار است، بهره نمی برد؛ بنابراین با سرویس هایی چون درمانگری مالی از دیگر خدمات شرکت تامین سرمایه تمدن، با ارائه مشاوره های فنی ، تخصصی و حقوقی لازم با کمترین هزینه برای شرکت های خصوصی، تلاش کنیم میزان خطا و مشکل را در عملکرد بخش خصوصی به حداقل برسانیم؛ تامین سرمایه تمدن در بخش سرویس درمانگری مالی به دنبال کسب سود نیست و تلاش می کند با پوشاندن لباس بورسی به قامت شرکت های خصوصی مالی و حسابداری به توانمند سازی آنها در بازار سرمایه کمک کند.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز شرکت تامین سرمایه تمدن در یک سال، بیش از 3000 میلیارد تومان تامین مالی  بدهی کرده و تلاش دارد در حوزه انتشار اوراق به یک رکورد دست پیدا کند؛ این شرکت توانسته است تا الان 5 اوراق سلف موازی و مرابحه در بورس کالا در بخش های پتروشیمی، سیمان اصفهان، کرمان موتور، تامین اجتماعی، شهرداری، توسعه خطوط مترو تهران و قم منتشر کند.

کد خبر 25273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =