آسیب جنگ تجاری به رشد حوزه یورو در ماه جاری

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده رشد اقتصادی ماه سپتامبر حوزه یورو، در میان صحبت از عملیاتی شدن اثر برگزیت و جنگ تجاری چند جبهه‌ای رییس جمهور آمریکا و در نتیجه کاهش تقاضای کارخانه‌ها در اروپا، کاهش یافته است

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده رشد اقتصادی ماه سپتامبر حوزه یورو، در میان صحبت از عملیاتی شدن اثر برگزیت و جنگ تجاری چند جبهه‌ای رییس جمهور آمریکا و در نتیجه کاهش تقاضای کارخانه‌ها در اروپا، کاهش یافته است.

روزنامه حریت ترکیه نوشت، شرکت بررسی داده IHS Markit، هشدار داده که با وجود عملکرد همچنان قوی آلمان و فرانسه به عنوان قدرت‌های منطقه، رشد صادرات در حوزه یورو چندان چنگی به دل نمی‌زند.

شاخص «مدیران خرید» (PMI) که IHS Markit منتشر می‌کند، در ماه سپتامبر به 54/2 کاهش یافته که پایین‌تر از پیش‌بینی تحلیل‌گران است. البته رقم بالای 50 به طور کلی نشان‌دهنده توسعه اقتصادی است و به همین دلیل، بانک مرکزی اروپا قصدی برای تغییر برنامه‌های خود به منظور عادی‌سازی تدریجی شرایط ندارد.  

کریس ویلیامسون، یکی از اقتصاددانان ارشد IHS می‌گوید: «صادرات نزدیک به رکود نشان می‌دهد اقتصاد حوزه یورو یکی از بدترین ماه‌های خود را در دو سال گذشته پشت سر می‌گذارد.» او جنگ‌های تجاری، برگزیت، کاهش تقاضای جهانی (به‌ویژه در صنعت خودرو) و افزایش ابهامات سیاسی در حوزه یورو و دیگر مناطق دنیا را دلیل رکود فعالیت‌های تجاری دانست.

شرکت IHS معتقد است این رکود مربوط به بخش تولید است و سفارش‌های جدید برای اولین بار از ژوئن 2013، رشدی نداشته است.

در این شرایط و با توجه به تنش‌های تجاری و نگرانی‌ها در مورد بازارهای نوظهور، بانک مرکزی اروپا چشم‌انداز تاریک‌تری برای اروپا در سال آینده متصور است. پیش‌بینی این بانک از رشد اقتصادی امسال حوزه یورو 2 درصد است و برای سال 2019 این رقم را ۱/۸ درصد تخمین زده است.

کد خبر 25330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =