اعزام هیات تجاری ایران به بصره در آبان ماه سال

رضا مونسان: به دنبال توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور، اتاق بازرگانی ایران، هیات تجاری بزرگی را در آبان ماه به بصره اعزام خواهد کرد

 رضا مونسان در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز از سفر هیات تجاری ایرانی به بصره در ابان ماه سال جاری خبر داد و گفت: به دنبال توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور، اتاق بازرگانی ایران، هیات تجاری بزرگی را در آبان ماه  به بصره اعزام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی اتاق مشترک ایران و عراق در ادامه افزود: انتخاب بصره برای اعزام هیات تجاری ایرانی، پاسخی است به فتنه گری کشورهایی که عراق را برای حضور ایران نا امن جلوه داده اند؛ تجار و فعالین اقتصادی عراق نیز در این زمینه استقبال نشان داده اند.

رضا مونسان با اشاره به حضور رئیس کل اتحادیه های اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران و تجار عراقی در نشست تجاری هفته گذشته در محل اتاق ایران گفت: در یکسال اخیر، با مذاکرات و نشست های مداوم، پیشرفت های خوبی در مناسبات تجاری دو کشور رخ داده است که شواهد حاکی از آن است که با پیگیری های بیشتر نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

وی گفت: در این نشست جعفر حمدانی، رئیس کل اتحادیه های اتاق بازرگانی صراحتا اعلام کرد که تهدیدهای آمریکا تاثیری بر سطح مبادلات تجاری ایران و عراق نخواهد گذاشت و با توجه به اینکه ایران در سالهای گذشته در کنار عراق بوده، این کشور تمایل دارد همکاری های اقتصادی خود را با ایران ادامه دهد.

مونسان در خصوص رفع مشکلات پیمانکاران حوزه فنی و مهندسی درعراق گفت با توجه اینکه در شش ماه گذشته عراق درگیر و دار تغییر دولت و تشکیل مجلس بوده تا اندازه ای فضای سیاسی فعلی این کشور فعالیت های تجاری را تحت تاثیر قرار داده و برای پیگیری موضوعات مرتبط با مشکلات پیمانکاران، دو طرف در انتظار تشکیل دولت جدید هستیم وبرآیند ما این است که فضا به نفع ایران خواهد بود.

 مونسان اعلام کرد: با توجه به نیاز عراق به انبوه سازی، به ویژه ساخت و ساز صنعتی، اتاق مشترک ایران و عراق از شرکت های ایرانی دعوت کرده است تا در پروژه های این بخش ورود کرده و از ظرفیت های حوزه ساختمان دراین کشور ، بهره برداری کنند.

 وی با اشاره به اینکه عراق در حال حاضر 95 درصد از نیاز خود را با واردات تامین می کند اما در بلند مدت این روند ادامه نخواهد داشت، گفت: عمده پروژه های عراقی از جنس سرمایه گذاری است و طرف عراقی با در اختیار قرار دادن امتیازاتی چون زمین رایگان، معافیت های مالیاتی و غیره از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند؛ به نظر می رسد سیاستگذاریها در عراق بر مبنای صنعتی و تجاری شدن است.

مونسان با ذکر این مهم که  بازار عراق یک بازار بکر و تشنه در حوزه های مختلف اقتصادی است، گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده دوازده حوزه مختلف در عراق شناسایی شده که هر کدام از این حوزه ها بین صد تا چهارصد فرصت سرمایه گذاری دارند؛ به همت اتاق بازرگانی مشترک  اطلاعات دقیقی پیرامون فضای کسب و کار، اقتصاد، قوانین و مقررات و فرصت های سرمایه گذاری در عراق و هرآنچه که برای فعالیت اقتصادی در عراق لازم است در یک کتاب تدوین شده که تا پایان مهرماه در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. 

کد خبر 25422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =