اولین نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران

اولین نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران عصر امروز ششم آبان ماه در اتاق بازرگانی ایران با حضور ۴۲ نماینده از سفارت خانه های مختلف و فعالان صنعت خوراک دام و طیور برگزار شد

اولین نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران عصر امروز ششم آبان ماه در اتاق بازرگانی ایران  با حضور ۴۲ نماینده از سفارت خانه های مختلف و فعالان صنعت خوراک دام و طیور برگزار شد.

به گزارش اگزیم نیوز غلامحسین شافعی در این نشست گفت: اقتصاد ایران یکی از اقتصادهای بزرگ منطقه است و با برخورداری از ظرفیت های منحصر به فرد جغرافیایی و طبیعی جایگاه خاصی را در دنیا دارد.

ئیس اتاق بازرگانی افزود: دسترسی ایران به آبهای آزاد و ظرفیت های یاد شده باعث شده کشورهای دنیا همکاری با ایران را نه تنها بعنوان یک کشور با قابلیت های مطلوب برای سرمایه گذاری و همکاریهای اقتصادی بلکه امکان دسترسی به اقتصاد کشورهای منطقه با جمعیتی بالغ بر  ۴۵۰ میلیون نفر مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: این ویژگیها باعث شده توسعه زیرساخت های جمهوری اسلامی به طور جدی در برنامه های توسعه ای مورد توجه قرار بگیرد.

شافعی به سه بخش سرمایه گذاری در زیرساختها، سرمایه گذاری در بخش صنعت و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی را در صدر برنامه های خود قرار دهد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، توسعه ناوگان حمل و نقل در آینده نیازمند نوسازی و بهسازی زیرساخت ها در صنعت حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی و جاده ای است و خوشبختانه تحولات در منطقه نشان می دهد که در توسعه بنادر و گمرکات، حمل و نقل ریلی و جاده ای ظرفیت های قابل توجهی را برای سرمایه گذاری در آینده فراهم کرده ایم.

شافعی خاطر نشان کرد:  تاکنون 67 کشور در دنیا به طرح احیای جاده ابریشم پیوسته اند،  ایران در این بخش، موقعیت استثنایی را برای سرمایه گذاری دارد و در برنامه ششم توسعه برای این فرصت استثنایی برنامه ریزی کرده است.

وی به شکاف در حوزه سرمایه گذاری در بخش صنعت در طول سالیان گذشته بین ایران و تکنولوژی روز دنیا اشاره کرد و گفت همزمان بخش دولتی و خصوصی بدنبال برطرف کردن این شکاف هستند؛ پر کردن خلا به روز رسانی می تواند مشارکت در توسعه صنعتی را رقم زند.

رئیس اتاق ایران یکی از مشکلات اساسی در توسعه کشاورزی کشور را مرتبط با کمبود  آب دانست و گفت:  همه برنامه‌ریزان و فعالان خصوصی رفع این مشکل را در اولویت کارهای خود قرار داده اند.

وی به ظرفیت های کشور در بخش انرژی اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه اقبال خوبی به این بخش در کشور وجود دارد و ما شاهد جذب سرمایه گذاری خارجی مستقیم در بخش نفت و گاز هستیم.

در ادامه این نشست نوریان، نماینده وزارت امور خارجه نیز گفت: موقعیت ویژه ایران ایجاب می کند تا در آینده در حوزه سرمایه گذاری توسعه صورت بگیرد.

نوریان افزود: امیدواریم تلاش هایی که صورت می پذیرد، فرصت های سرمایه گذاری را بیش از گذشته فراهم کند.

وی در خصوص گردش مالی صنعت  تولیدخوراک دام و طیور را ۴۰۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان های مطالعاتی بین المللی از جمله فائو، تا ۲۰۵۰ جمعیت دنیا به ۹ میلیارد نفر می رسد و میزان نیاز به مواد گوشت و مرغ تا آن زمان دوبرابر و ماهی و لبنیات سه برابر می شود و این آمار بیانگر اهمیت توجه به صنعت تولید خوراک دام و طیور را روشن می کند.

نوریان خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که آمریکا پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی خود از برجام مشکلات متعددی را برای کشورمان ایجاد کرده است، حوزه دام و طیور به دلیل قرار گرفتن در زنجیره تامین مواد غذایی از تحریم ها معاف است و این فرصت خوبی برای مدیریت تحریم هاست.

نماینده وزارت امور خارجه ویژگی خاص این دوره از تحریم ها را جایگزینی مدیریت تحریم ها به جای دورزدن تحریم ها عنوان کرد و گفت: میزان تاب آوری اقتصاد ایران با مدیریت تحریم ها ارتقا پیدا می کند.

وی افزود سیگنال های مثبتی را در همین دوره از جامعه بین المللی دریافت کرده ایم، تحریم ها می توانند به نحو موثری مدیریت شوند.

به گفته نوریان ۵۰۰ شرکت کوچک و متوسط اروپایی اماده همکاری با sme های منتاظر داخلی هستند.

کد خبر 25617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =