پیروزی ایران در نبرد با تحریم های آمریکا

روزنامه گاردین روز گذشته در گزارشی به سیاست های ترامپ در قبال ایران تاخت و در گزارشی کم سابقه این سیاست ها را محکوم کرده و در مجموع بی اثر دانست و اذعان کرد این سیاست ها فقط باعث شده تا متحدان آمریکا در موضع ضعف بیشتر قرار بگیرند

روزنامه گاردین روز گذشته در گزارشی به سیاست های ترامپ در قبال ایران تاخت و در گزارشی کم سابقه این سیاست ها را محکوم کرده و در مجموع بی اثر دانست و اذعان کرد این سیاست ها فقط باعث شده تا متحدان آمریکا در موضع ضعف بیشتر قرار بگیرند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از گاردین تحریم نفتی ایران که ای همه آمریکا درباره آن بوق و کرنا کرده بود عملا شکست خورده زیرا از هیچ پشتیبانی بین المللی برخوردار نیست و باید گفت این سیاست ها هیچ آینده ای برای آمریکا ندارد.

گاردین در این گزارش تجارت سایر کشورها با ایران را یک «حق» تعبیر کرده و می نویسد ترامپ با خروج از برجام یک بار معاهده محکم بین المللی را که به تأیید سازمان ملل رسیده نقض کرده و اکنون در تلاش است تا سایر کشورها را از حق خود در زمینه تجارت با ایران محروم سازد.

این گزارش در ادامه اتهامات ترامپ علیه ایران را بی اساس و اغراق آمیز دانست و با بیان این که ایران هیچ تهدید امنیتی برای مردم آمریکا محسوب نمی شود و به سخنان مایک پمپئو درباره ایران که خواسته تا تهران همچون یک کشور عادی رفتار کند انتقاد کرد و آن را غیرمنطقی دانست.

گاردین در عین حال به سیاست های آمریکا در قبال تجاوز وحشتناک به یمن و یا حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی در تجاوز به مردم فلسطین انتقاد کرده و ایران را به دلیل قرار گرفتن در منطقه خاورمیانه محق دانست تا درباره سرنوشت منطقه خود اثرگذار عمل کند.

این گزارش که به قلم سفیر سابق انگلیس در تهران در سال 2005 به رشته تحریر درآمده می نویسد ایران با همه تحریم های موجود همچنان پایدار خواهد ماند و حتما در برابر ناملایمات اقتصادی که آمریکا به آن تحمیل می کند راه حل های مناسبی خواهد یافت.

انتخابات سال 2020 در آمریکا نیز از سوی دیگر می تواند برای ایران بسیار مهم تلقی شود. این گزارش با اشاره به مصمم بودن حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب می نویسد: تدابیر رهبری و دولت برای دو سال آینده مشکلات را تعدیل خواهد کرد ضمن آن که اتحادیه اروپا نیز برخلاف خواست ترامپ در جبهه ایران قرار دارد و طراحی برخی سیستم های مالی نشانه های این تصمیم است.

این گزارش می افزاید: اکنون چین، هند، اروپا، ترکیه و ... همگی به سمت ایران گرایش دارند و این مسأله باعث دست بالای ایران در مذاکرات احتمالی دارد اما ترامپ گمان کرده ایران هم مانند کره شمالی است و می تواند همان رفتار را با تهران بکند درحالیکه این تصور اشتباه است زیرا اکنون کشورهای دنیا به فکر جایگزینی دلار هستند و این موضوع می تواند آمریکا را با شکست های اقتصادی روبرو سازد.

گاردین در پایان می نویسد انگلیس باید در کنار آلمان و فرانسه باید به برجام متعهد بماند و تلاش های خود را برای عبور تهران از این شرایط به کار ببندد. ایران زمانی پای میز مذاکره خواهد نشست که آمریکا رفتاری محترمانه در پیش بگیرد.

کد خبر 25714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =