کتاب رفع موانع حقوقی تولید و سرمایه‌گذاری از طریق کاهش طرح دعاوی اقتصادی در مراجع قضایی

معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نتایج پژوهش رفع موانع حقوقی تولید و سرمایه‌گذاری از طریق کاهش طرح دعاوی اقتصادی در مراجع قضایی که با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه صورت انجام شده است را در قالب کتاب رفع موانع حقوقی تولید و سرمایه‌گذاری از طریق کاهش طرح دعاوی اقتصادی در مراجع قضایی منتشر کرد

کتاب رفع موانع حقوقی تولید و سرمایه‌گذاری از طریق کاهش طرح دعاوی اقتصادی در مراجع قضایی منتشر شد.

معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نتایج پژوهش رفع موانع حقوقی تولید و سرمایه‌گذاری از طریق کاهش طرح دعاوی اقتصادی در مراجع قضایی که با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه صورت انجام شده است را در قالب کتاب رفع موانع حقوقی تولید و سرمایه‌گذاری از طریق کاهش طرح دعاوی اقتصادی در مراجع قضایی منتشر کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، اين پژوهش، گامي در جهت تدوين برنامه اجرايي برای اصلاح عملکرد مراجع مختلف در مسیر افزایش تولید و سرمایه‌گذاری مولد محسوب مي‌شود. 

بر اساس این گزارش، در اين نوشتار، ضمن انجام بررسي‌هاي آماري از دادخواست‌هاي ارائه ‌شده به ديوان عدالت اداري، پيشنهادهايي براي كاهش طرح دعاوي به ‌طور خاص در مرجع مذكور ‌ارائه شده است. 

این گزارش حاکی است، هدف اصلي تحقیق حاضر، کاهش "دعاوی اداری اقتصادی" به منظور افزایش تولید و سرمایه‌گذاری است و بر اين اساس، این تحقیق بر "دعاوي اداري اقتصادي" مرتبط با صلاحیت دیوان عدالت اداری تمرکز دارد. 

ابن گزارش می افزاید، روشی که برای تحقق این هدف در پیش ‌گرفته شده، از تعریف "دعاوی اقتصادی" و شناسایی مصادیق آن آغاز می‌شود و با شناسایی و اولویت‌بندی کانون‌های تشکیل پرونده‌های اقتصادی ادامه می‌یابد و به بررسی دلایل وقوع دعاوی و تشکیل پرونده‌های اقتصادی و ارائه راهکارهایی برای برنامه‌ریزی در این حوزه می‌انجامد؛ محصول این فرایند، می‌تواند در قالب برنامه‌اي اجرایی که بر کاهش دعاوی اقتصادی تمرکز دارد، خلاصه شود. 

گفتنی است، متن کامل این پژوهش در بخش کتاب‌های منتشر شده سایت معاونت امور اقتصادی به آدرس www.econo.mefa.ir  قابل دسترس است.

کد خبر 25820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =