ضرورت صیانت از کالای ایرانی  و صادرکننده واقعی

یونس ژائله بر این باور است که با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های ایران به خصوص در حوزه انرژی و بازارهای منطقه ای؛ دنیا به ما نیاز دارد و تحریم ها نمی تواند مدت طولانی ادامه داشته باشد؛ لذا وظیفه ما در این برهه صیانت از کالای ایرانی و صادرکننده واقعی است

یونس ژائله، مدیرعامل شرکت شیرین عسل در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز، پیرامون سیاستگذاریهای کلان در حوزه صادرات کشور در شرایط تحریم  با تاکید بر اینکه  در شرایط فعلی حفظ تصویر مثبت از کالای ایرانی در عرصه بین المللی ضروری است گفت:آنچه مسلم است با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های ایران به خصوص در حوزه انرژی و بازارهای منطقه ای؛ دنیا به ما نیاز دارد و تحریم ها نمی تواند مدت طولانی ادامه داشته باشد؛ لذا وظیفه ما در این برهه صیانت از کالای ایرانی و صادرکننده واقعی است.

وی افزود: علی رغم تحریم ها و فشار هایی که وجود دارد، خوشبختانه صادرات ما در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد.

این صادرکننده پر سابقه کشور مشکل اساسی را در این حوزه صادرات، وارد شدن افراد غیر متخصص و بی تجربه به این عرصه دانست و گفت: عمده مشکل فضای صادراتی حضور  افرادی است که با فرصت طلبی از شرایط ارزی سواستفاده کرده و با حضور در این فضا به صادرات کشور  لطمه می زنند که البته دولت برای سامان دادن به این وضعیت اقداماتی را صورت داده است.

این فعال اقتصادی به هم ریختگی بازار را از عوارض حضور افراد غیر متخصص در عرصه صادراتی دانست و اذعان داشت: تجربه سالها حضور در عرصه صادرات به من آموخته که باید صادرات را به متخصص آن سپرد و به این منظور ضروریست همه افراد حاضر در این حوزه شناسنامه دار شوند.

 ژائله گفت: قدر مسلم شرایط تحریم ماندگار نیست و فشارها گذرا هستند و روزی مرتفع خواهند شد؛ آنچه نباید فراموش شود این است که ایران کشوری بزرگ با پتانسیل های بالاست که در سال های اخیر زیر ساخت های خوبی نیز ایجاد کرده است.

یونس ژائله یادآور شد: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی این بخش باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد؛ باید سعی کنیم صادرکنندگان را حتی الامکان در قالب شرکت های بزرگ بین المللی سازماندهی کنیم تا بتوانیم حضوری پایدار در بازارهای بین المللی داشته باشیم.

 وی  صادرکنندگان یک شبه و هیجانی و یا اصطلاحا صادرات چمدانی را برای کشور بی فایده خواند و گفت: صادرات به هر قیمت و رویه برای ما چندان مفید نخواهد بود؛ مسلما هیچ کس از شرایط تحریم رضایت ندارد اما این که ما به بهانه تحریم دست از کار و تلاش بکشیم اشتباه است؛ باید از ظرفیت های موجود خود حداکثر استفاده را بکنیم.

 ژائله بر اتحاد بیش از پیش مردم و ارکان حکومت و قوای سه گانه در این مسیر تاکید کرد و بیان داشت: شکست ما زمانی خواهد ود که نتوانیم در داخل کشور امنیت و رفاه ایجاد کنیم؛ باید با ایجاد اشتغال زمینه تولید ثروت و ثروتمند شدن مردم ایران را فراهم آورده و همزمان از هدر رفتن منابع و سرمایه های ملی جلوگیری کنیم.

این صادرکننده مطرح اظهار امیدواری کرد تا سیاستگذاریهای اقتصادی به سمتی حرکت کند تا باید سطح زندگی مردم ایران در مقیاس کیفی جهانی باشد.

 

کد خبر 25875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =