عبور از گسستگی در تولید در حوزه صادرات کشور

امامی امین گسستگی میان صنعت، تولید، بازاریابی، مصرف و بخش های حاکمیتی را از خلا های مهم در حوزه توسعه صادرات کشور دانست و گفت: در تلاشیم این از هم گسستگی را به حداقل برسانیم و موانع را از پیش روی بخش تولید برداریم؛ شاید نمایشگاه اکسپو ایران، یکی از مهمترین اقداماتی است که به عملی شدن این هدف کمک شایانی خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، محمد امامی امین در نشست خبری سومین نمایشگاه توانمندی های صادرتی جمهوری اسلامی ایران گفت: استان تهران، با برخورداری از ۱۷ هزار کارخانه و ۷۲ هزار واحد صنفی و ۴۰۰ هزار واحد صنعتی، ظرفیت گسترده صنعتی و تولیدی برای تولید کالای قابل رقابت از نظر کمی و کیفی با کالای مشابه خارجی دارد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران بیان داشت: در سالهای اخیر در بخش تبلیغات، بازاریابی، شناساندن کالای ایرانی در سطح بین المللی تلاش های زیادی را انجام داده ایم، برگزاری این نمایشگاه نیز پیرو این دستیابی به این هدف بوده است.

امامی امین گسستگی میان صنعت، تولید، بازاریابی، مصرف و بخش های حاکمیتی را از خلا های مهم در حوزه توسعه صادرات کشور دانست و گفت: در تلاشیم این از هم گسستگی را به حداقل برسانیم و موانع را از پیش روی بخش تولید برداریم؛ شاید نمایشگاه اکسپو ایران، یکی از مهمترین اقداماتی است که به عملی شدن این هدف کمک شایانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دولت علاقه ای به تصدی گری ندارد و تلاش می کند تا حد ممکن برون سپاری کند و تنها در بخش هایی ورود می کند که بخش خصوصی تمایلی به حضور از خود نشان نداده است.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، نزدیک به ۶۰ کشور آسیایی،اروپایی، آفریقایی، آمریکایی و استرالیا در گروههای کالایی متنوع در سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران شرکت دارند.

مجید تکبیری رییس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور نیز در نشست خبری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه و ایجاد بازارهای جدید برای کالای ایرانی و بازاریابی در خاک کشور طراحی شده است.

تکبیری تقویت بنیه صادراتی شرکت های کوچک و متوسط، معرفی آنها و ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای این بخش را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: به منظور بی اثر کردن تحریم ها در فضای تحریمی فعلی لازم است با قدرت بیشتری در حوزه بازاریابی و آگاهی بخشی صادراتی ورود کنیم؛ بخش خصوصی پرچمدار این جریان خواهد بود.

وی افزود: تا امروز ۵۷ هیات تجاری از کشورهای مختلف برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد، ۲۰ هیات بلند پایه از کشورهاب عراق، پاکستان، روسیه، غنا، اکوادور، ساحل عاج و سنگال هستند.

تکبیری خاطرنشان کرد: ۱۲ رییس اتاق بازرگانی و قائم مقام، ۴ مقام سیاسی و اقتصادی در میان مهمانان این دوره از نمایشگاه توانمندی های صادراتی حضور دارند که در شرایط حال حاضر، بیانگر استقبال خوب از این نمایشگاه است.

رییس ستاد اجرایی نمایشگاه گفت: بنگاههای اقتصادی داخلی در ۱۲ گروه کالایی مختلف از جمله صنایع غذایی، کشاورزی، خودرو، فرش، صنعت چوب، لوازم خانگی،صنایع دستی، محصولات سلولوزی، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان و فنی مهندسی، معدن، پتروشیمی و صنایع وابسته شرکت کرده اند.

مجید تکبیری پیش بینی کرد در طول برگزاری نمایشگاه، ۴۰۰ نشست B to B برگزار شود.
.
شهباز حسن پور، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن تاکید بر واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی گفت: زمان آن فرارسیده که بخش خصوصی جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند؛ به این منظور به دنبال جاری و ساری شدن دستورالعمل ها در عمل هستیم.

رییس فراکسیون اصناف مجلس اذعان داشت: با توجه به ظرفیت های استان تهران در حوزه تولید و صنعت، ضروری است توجه بیشتری به معرفی و تقویت این پتانسیل شود.

حسن پور افزود: نمایشگاه معرفی توانمندی های صادراتی به دنبال معرفی برندهای ایرانی به دنیاست، البته باید توجه داشت که در این فرایند، کیفیت و قیمت کالای ایرانی قابل رقابت باشد.

وی بر لزوم عزم جدی در دولت برای حمایت از صادرات تاکید کرد و گفت: در شرایط حال حاضر کشور باید در سیاستگذاریها دقت کافی بشود؛ حوزه صادراتی کشور آمادگی دارد مبدل به حوزه ارزآور جایگزین برای درآمدهای نفتی باشد.

سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، ۲۲ لغایت ۲۵ آذرماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار می شود.

 

کد خبر 25963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =